close
تبلیغات در اینترنت
گردشگری به عنوان یک سیستم: نمونه مشهد

امروز و ساعت دقیقه می باشد.

جستجوگر پیشرفته سایت



 

گردشگری به عنوان یک سیستم: نمونه مشهد

نگرش سیستمی، رویکرد نسبتاً جامعی برای درک، تجزیه و تحلیل، برنامه ریزی و پویایی گردشگری است؛ در این رویکرد بخوبی می توان بخش ها و عوامل تاثیر گذار بر گردشگری را هم چون گردشگران، جامعه میزبان، سازمان ها و شرکت های ذی ربط، محیط و را به صورت به هم پیوسته مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار داد و آنها را سازماندهی کرد

دانلود گردشگری به عنوان یک سیستم: نمونه مشهد

دانلود مقاله گردشگری به عنوان یک سیستم نمونه مشهد
عرضه و تقاضا
نهادی فرادست
سیستم گردشگری
مدیریت یكپارچه گردشگری
سیستم همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش
فروش فایل
خرید مقاله و تحقیق گردشگری
fileina
فروشگاه ساز فایل
فروشگاه فایل
دسته بندی گردشگری و توریسم
فرمت فایل doc
حجم فایل 970 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 37

گردشگری به عنوان یک سیستم: نمونه مشهد

 
چکیده
 نگرش سیستمی، رویکرد نسبتاً جامعی برای درک، تجزیه و تحلیل، برنامه ریزی و پویایی گردشگری است؛ در این رویکرد بخوبی می توان بخش ها و عوامل تاثیر گذار بر گردشگری را هم چون گردشگران، جامعه میزبان، سازمان ها و شرکت های ذی ربط، محیط و ... را به صورت به هم پیوسته مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار داد و آنها را سازماندهی کرد. به عبارتی دیگر، نگرش سیستمی واقعیت، بنیان و اساس گردشگری را در کلیتی منسجم به تصویر می کشد و پیوند بین اجزاء وعناصر بخش عرضه گردشگری، اعم از جاذبه ها، حمل ونقل، واحد های اقامتی، خدمات، سازمانها و ... با تقاضا ( گردشگران) در سطوح مختلف محلی، منطقه ای، ملی و بین المللی  نمایان می سازد تا برنامه ریزان برای پویایی آن در عرصه رقابت جهانی تلاش نمایند. 
  هدف اصلی این پژوهش، آن است تا دریچه ای نو، برای پژوهشگران و مدیران و دست اندرکاران گردشگری کشور ایجاد کند و ضمن پرهیز از بخشی نگری گردشگری ، بتواند با ایجاد مدیریت یکپارچه در راستا پویایی گردشگری شهر و منطقه، انطباقی بین عرضه و تقاضا ایجاد نماید. همچنین پژوهش حاضر از مبانی نطری بر پایه نظریه سیستمی است و روش تحقیق به کار گرفته شده توصیفی- تحلیلی از کل به جزء می باشد؛ بعلاوه روش  جمع آوری اطلاعات برمبنای کتابخانه ای- اسنادی و نیز میدانی است.
 
در این مقاله ابتدا ضمن بیان مسأله و دیدگاههای ارائه شده توسط سازمان جهانی گردشگری و سایر نطریه پردازان مشهور جهان راجع به نظام گردشگری به بررسی و تحلیل گردشگری کلان شهر مشهد پرداخته شده و در نهایت راه حلی جهت پویایی آن ارائه شده است. نتایج مطالعات میدانی بدست آمده مبین این واقعیت است که ساختار و نظام مدیریت گردشگری مشهد در بخش عرضه با چندپارچگی و عدم ارتباط سازمند بین سازمان ها، اداره ها، شرکتها، اتحادیه ها و... مرتبط با گردشگری مواجه است؛ بطوریکه تعدد و چند پارچگی با حداقل تعامل در مدیریت جاذبه های گردشگری، واحدهای اقامتی، پذیرایی، دفاتر خدمات مسافرتی، حمل و نقل و... مشهود است. بنابراین شایسته است برای برقراری ارتباط سازمند بین اجزاء و عناصرنظام گردشگری شهر و منطقه، نهادی فرادست، متشکل از کنشگران فوق تشکیل تا برای برقراری نظامی یكپارچه جهت پویایی و توسعه آن تلاش و برنامه ریزی کنند.
 
 
كلیدواژه‌ها:

ارتباط متقابل

عرضه و تقاضا

نهادی فرادست

سیستم گردشگری

مدیریت یكپارچه گردشگری

 
 
مقدمه
سیستم  را می توان مجموعه ای از اجزاء و عناصر که بر یکدیگر تأثیرات متقابل دارند وکلیت واحدی را به وجود آورده اند، محسوب کرد؛ این پدیده به صورت باز و یا بسته دارای ویژگی های همچون کلیت، جمع پذیری، مکانیزاسیون، تمرکز، سازمان سلسله مراتبی، شبکه، ساختار، کارکرد و... است(سادوسکی و دیگران، 1361: 56-45 ).رویکرد سیستمی  یکی از نظریه ها علوم جدید است که از اوایل قرن بیستم برای گریختن از بحران در شناخت علمی پرورانده شده است؛ از اینرو، این نظریه به عنوان نگرشی اساساً میان رشته ای دارای روش شناسی، تدوین رویکرد و قابلیت انتقال قوانین و مفاهیم از یک قلمرو به قلمروی دیگری را دارد.
 
در این روش از آغاز پژوهش می توان یک موضوع را از چندین طریق مختلف بررسی و عناصر تشکیل دهنده موضوع تحقیق را شناخت و برای پرهیز از تناقض های پژوهشگر، به طراحی مدلی از کل پژوهش اقدام نمود (سادوسکی،1361: 44- 38 ). در این رویکرد هر سیستم مرکب از اجزاء و عناصر است، که با نظم و ترتیب معین با یکدیگر ترکیب می یابند و ساخت سیستم را فراهم می سازند؛ هر چند هر گونه تغییر و دگرگونی در یک جزء عامل تأثیر گذار بر سایر اجزاء است؛ ولی این تغییرات در راستای انهدام سیستم نیست، بلکه این تغییرات در جهت حفظ و ثبات کلیت سیستم عمل می کند(فرشاد،1362: 26- 18).
 
 
فهرست مطالب
گردشگری به عنوان یک سیستم: نمونه مشهد1
چکیده3
كلیدواژه‌ها:4
1- درآمد4
2- روش تحقیق7
3- مباحث نظری8
شکل شماره2 مدل سیستم های ترکیبی برای برنامه ریزی و نظریه های گردشگری12
- دیدگاه سازمان جهانی گردشگری12
شکل شماره 3 عناصر سیستم گردشگری (سازمان جهانی گردشگری)13
-  دیدگاه لیپر13
شکل شماره 4 چرخه مستقیم دو سویه گردشگری به عنوان سیستم گردشگری کل14
شکل شماره 5 سیستم گردشگری (ناحیه محور مسافر، مبدا و مقصد گردشگر)– مدل لیپر15
- دیدگاه گان15
شکل شماره6 سیستم  گردشگری (دیدگاه گان)16
- دیدگاه بریونز، تجیدا و مورالس17
شکل شماره 7 دیدگاه بریونز، تجیدا و مورالس17
- دیدگاه کاسپار18
شکل شماره 8 سیستم گردشگری(مدل كاسپار)19
- دیدگاه هولدن19
سیستم گردشگری کلان شهر مشهد20
شكل شماره  10- فرایندكنونی سیستم گردشگری شهر مشهد22
الف) باورهای مذهبی/ دینی22
ب) توانهای محیطی23
شکل شماره 11 مدل تحلیلی پویایی سیستم گردشگری- رویکرد چند سطحی24
ج) محیط اجتماعی، فرهنگی و سیاسی25
د) عناصر سیستم گردشگری در بخش عرضه26
: تقسیم بندی انواع جاذبه های گردشگری مشهد  جدول شماره 126
-  زیرساختها و حمل و نقل27
-  واحد های اقامتی/پذیرایی27
- دفاتر خدمات مسافرتی28
- سازمان ها و اتحادیه ها28
- سایر خدمات29
روند سیستم گردشگری شهر مشهد در سده اخیر30
شکل شماره 12روند رشد سیستم گردشگر مشهد31
نتیجه گیری31
کتابنامه35
 

دانلود گردشگری به عنوان یک سیستم: نمونه مشهد

پنجشنبه 29 مرداد 1394 ساعت: 17:54
مطالب تصادفی
مطالب مرتبط
بخش نظرات این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی


تبلیغات

آمار


آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 4

آمار بازدیدآمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 340
بازدید دیروز بازدید دیروز : 1,450
بازدید هفته بازدید هفته : 340
بازدید ماه بازدید ماه : 3,144
بازدید سال بازدید سال : 3,144
بازدید کلی بازدید کلی : 992,695

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 54.92.153.90
مرورگر مرورگر :
سیستم عامل سیستم عامل :

ورود کاربران

نام کاربری :
رمز عبور :

رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد

خبرنامه

براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود