close
تبلیغات در اینترنت
ترجمه مقاله ارزیابی روش آموزش و یادگیری در مطالعات اسلامی

امروز و ساعت دقیقه می باشد.

جستجوگر پیشرفته سایت



عنوان انگلیسی مقاله: An assessment of teaching and learning methodology in Islamic studies
عنوان فارسی مقاله:  ارزیابی روش آموزش و یادگیری در مطالعات اسلامی.
دسته: علوم تربیتی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 11
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
طی قرن های گذشته، نقد هایی در رابطه با روش آموزش و یادگیری مطالعات اسلامی، خصوصا در رابطه با ناتوانی در واکنش موثر به چالش ها یی که  با نیازهای کنونی در این جهان مدرن به ارمغان آورده شده ، انجام شده است . به عنوان دینی که  توسط یک پنجم از جمعیت جهان پیروی میشود ، تدوین و بازسازی رویکرد و روش های مطالعات اسلامی به منظورحصول اطمینان از ارتباط مستمر خود و به عنوان پاسخ به خواسته های اعمال شده با  جهانی شدن و ارائه شده توسط مدرنیته یک نیاز ضروری محسوب میشود . در اواخر دهه  1970 ، دانشمندان اسلامی با جدیت تمام  این ناتوانی را مورد قرا دادند و انبوهی از طرح های عملیاتی را برای  مقابله با این ضعف پیشنهاد کردند . این مقاله به بررسی عناوین مختلفی می پردازد که توسط دانشمندان اسلامی در این بحث قرار  گرفته و راهکارهایی را به منظور بهبود روش تدریس و یادگیری مطالعات اسلامی نشان می دهد.
کلیدواژه: Al-dakwah، افکار انتقادی اسلامی، آموزش اسلامی، مطالعات اسلامی، مدرنیته
1. مقدمه:
بطور معمول ، مطالعات اسلامی باید قادر به پاسخگویی به چالش هایی باشد که توسط مدرنیته در سطح تئوری و کاربرد ی به ارمغان آورده شده است . بنابراین، آموزش و یادگیری مطالعات اسلامی باید به عنوان مسئله ای مربوط به مقابله با نیازهای رایج جهان مدرن در پرتو اصول قرآن و آل سنت توسعه یابد  در واقع ، اسلام باید بخشی از جهان مدرن باشد و عمگام با عصر پیش رود . با وجود افتخارات و شکوه و عظمت تمدن اسلامی در گذشته ، رکود ی که توسط نوآوری ایده های جدید در سطح عملی پیش آمده ، باعث شده که اسلام را به عنوان موضوعی مرتبط با این جهان مدرن جلوه ندهد . مطالعات اسلامی باید  به حفظ تمام اصول اسلام بپردازد  و الهام بخش همه انسان ها در راه زندگی در این دنیای مدرن در همزیستی و صلح باشد . متاسفانه، وضعیت فعلی امت مسلمان نشان دهنده ناتوانی مطالعات اسلامی در رسیدگی به این چالش جامعی است  که منجر به پیوند مسلمانان به دوران عقب ماندگی و رکود شده است . محققان شکست مطالعات اسلامی را مرتبط با  ناتوانی آموزش اسلامی در پرورش تفکرات حیاتی دانش آموزانی میداند  که منجر به توقف آموزش و پرورش اسلامی و  در نهایت ناتوانی در مقابله با چالش های جهان معاصر میشود.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
پنجشنبه 22 مرداد 1394 ساعت: 11:57
مطالب تصادفی
مطالب مرتبط
بخش نظرات این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی


تبلیغات

آمار


آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 7

آمار بازدیدآمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 505
بازدید دیروز بازدید دیروز : 2,770
بازدید هفته بازدید هفته : 8,554
بازدید ماه بازدید ماه : 9,863
بازدید سال بازدید سال : 9,863
بازدید کلی بازدید کلی : 9,863

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 54.224.255.17
مرورگر مرورگر :
سیستم عامل سیستم عامل :

ورود کاربران

نام کاربری :
رمز عبور :

رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد

خبرنامه

براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود