close
تبلیغات در اینترنت
دنیای رکوردهای عجیب و غریب - 5

امروز و ساعت دقیقه می باشد.

جستجوگر پیشرفته سایت



تفسیر حقوق مدنی در قانون مدنی

این مقاله می‏کوشد تا نشان دهد اصطلاح حقوق مدنی مذکور در ماده 959 و همچنین مواد 957، 958 و 961 قمدر مفهوم حقوق مدنی مطلق به کار رفته است

دانلود تفسیر حقوق مدنی در قانون مدنی

حقوق بشر
سلب حقوق مدنی
حقوق مدنی نسبی
حقوق مدنی مطلق
تفسیر حقوق مدنی در قانون مدنی
دانلود مقالات کارشناسی ارشد رشته حقوق
دانلود مقالات کارشناسی ارشد حقوق
دانلود مقالات ارشد حقوق
دسته بندی فقه،حقوق،الهیات
فرمت فایل doc
حجم فایل 73 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 37

دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته حقوق

تفسیر حقوق مدنی در قانون مدنی

 
چکیده :
ماده 959 قانون مدنی ایران مقرر می‏دارد:«هیچ کس نمی‏تواند به طور کلی حق تمتع و یا حق اجرای تمام یا قسمتی از حقوق مدنی را از خود سلب کند».نویسندگان حقوق مدنی ایران تفسیرهای گوناگونی از ماده مزبور ارائه کرده‏اند.اختلاف رأی بین نویسندگان حقوق مدنی در تفسیر ماده مزبور را می‏توان به گوناگونی مفاهیم اصطلاح«حقوق مدنی»در ادبیات حقوقی نسبت داد.«حقوق مدنی»در مفهوم شخصی بر دو دسته از حقوق فردی دلالت دارد:1)حقوق مدنی نسبی، به معنای حقوق و امتیازهای ناشی از حکومت قانون بر موقعیت خاص حقوقی، 2)حقوق مدنی مطلق، به معنای حقوق و آزادیهای عمومی مربوط به حیثیت انسانی که آحاد بشر، صرفا به خاطر انسان بودن مستقیما، مطلقا و بدون توجه به وضعیت حقوقی خاص دیگری از آن برخوردار هستند.در ادبیات حقوقی معاصر به این دسته از حقوق، «حقوق مدنی بشر»نیز اطلاق می‏شود.
 
این مقاله می‏کوشد تا نشان دهد اصطلاح حقوق مدنی مذکور در ماده 959 و همچنین مواد 957، 958 و 961 ق.م.در مفهوم حقوق مدنی مطلق به کار رفته است.بنابراین قانونگذار ایران به موجب مواد 957، 958، 959، 960 و 961 ق.م.ضمن تأکید بر برخورداری همه انسانها از حقوق و آزادیهای مربوط به حیثیت ذاتی بشر، حمایت خود از این حقوق، در حوزه حقوق خصوصی ایران را به غیر قابل سلب بودن حقوق و آزادیهای مزبور از انسان، خواه به صورت کلی و خواه به صورت جزئی حتی با رضایت و توافق شخص، اعلام کرده است.
 
 
کلمات کلیدی :

حقوق بشر

سلب حقوق مدنی

حقوق مدنی نسبی

حقوق مدنی مطلق

 
 
مقدمه
ماده 959 قانون مدنی ایران تصریح می‏کند:«هیچ کس نمی‏تواند به طور کلی حق تمتع و یا حق اجرای تمام یا قسمتی از حقوق مدنی را از خود سلب کند».بین نویسندگان حقوق مدنی ایران در مورد تفسیر ماده مذکور و تعیین قلمرو آزادی اراده در سلب حقوق مدنی، اتفاق نظر وجود ندارد. برخی یا توجه به قید«به طور کلی»مذکور در ماده 959 قانون مدنی و تمسک به مفهوم مخالف آن، نخست نتیجه‏گیری کرده‏اندکه سلب حقوق مدنی یا حق اجرای آن، اگر به صورت کلی باشد، ممنوع و باطل است، اما از آنجا که سلب حق به طور جزئی، لازمه آزادی قراردادها است، شخص می‏تواند تمام یا قسمتی از حقوق مدنی یا حق اجرای آن را به صورت جزئی از خود سلب کند.
 
در تأیید این نظر به قابلیت اسقاط جزئی حقوق، مانند اسقاط خیارات و اسقاط حق شفعه استدلال شده است‏[1، ص 209؛2 ص 67 و 3، ص 129].بر اساس نتایج حاصل از این نظر، سلب یکی از حقوق مدنی مانند مالکیت، ازدواج یا حق خرید خانه یا شرکت در مناقصه دولتی، به خاطر آنکه متضمن سلب حقوق مدنی به صورت کلی است، فاقد اعتبار شناخته می‏شود[4، ص 158؛5، ص 24].طرفداران این نظر، سپس به تبعیت از پاره‏ای ارای فقهی که در خصوص مسأله تحریم حلال ابراز شده است، [6، ص 227:7، ص 24]دو راه برای اسقاط جزئی حق پیشنهاد می‏کنند: 1.حق در مورد خاص و نسبت به شخص معین اسقاط شود.
 
 
 
فهرست مطالب
تفسیر حقوق مدنی در قانون مدنی1
چکیده :2
کلمات کلیدی :2
چکیده3
1-مقدمه4

2-مفاهیم حقوق مدنی در ادبیات حقوقی6

2-1-مفاهیم حقوق6

2-2-مفاهیم حقوق مدنی8

3-تحلیل ماده 959 قانون مدنی در پرتو مفاهیم«حقوق مدنی»18

3-1-بررسی آرای نویسندگان حقوق مدنی درباره مواد 959 قانون مدنی18

3-2-وجود تمیز حقوق مدنی نسبی و حقوق مدنی مطلق21

3-3-2-حدود آزادی اراده در سلب حقوق مدنی31

4-نتیجه‏گیری34
5-منابع35
 

دانلود تفسیر حقوق مدنی در قانون مدنی

چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 12:50
بررسی تاثیر عقاید مذهب شیعه بر ارتباطات فضایی مساجد شیعی

بررسی تاثیر عقاید مذهب شیعه بر ارتباطات فضایی مساجد شیعی

دانلود بررسی تاثیر عقاید مذهب شیعه بر ارتباطات فضایی مساجد شیعی

مذهب تشیع
ارتباطات فضایی
مساجد شیعی
ارتباطات فضایی مساجد شیعی
بررسی تاثیر عقاید مذهب شیعه بر ارتباطات فضایی مساجد شیعی
دانلود مقالات کارشناسی ارشد معماری
دانلود مقالات ارشد معماری
دسته بندی کارشناسی ارشد
فرمت فایل doc
حجم فایل 280 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 28

دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته معماری

بررسی تاثیر عقاید مذهب شیعه بر ارتباطات فضایی مساجد شیعی

 
*قابل استفاده برای رشته الهیات و معارف اسلامی
 
چکیده
مذهب شیعه که نظام اعتقادی خود را بر سنت و سیره معصومین علیهم السلام استوار ساخته است. انسان را به عدالت آگاهی، اندیشه و اجتهاد فرا می خواند؛ از این رو مذهب شیعه در ایران به دلیل گوهر انسانی و عقلانی خود به عقاید اصلی ایرانی محتوا و جهت می بخشید. در چنین ترکیب و پیوندی بود که انسان ایرانی، هویتی تازه یافت و به تدریج عناصر متعالی و تاریخی تشیع در فرهنگ و آداب و رسوم مردم بروز کرد.
 
 روح هنرمندان و معماران ایرانی به تشیع روشن گردید، لذا دست به آفرینش فضاهایی زد که از روح و ماهیت تشیع سرشار بود.معماری مسجد به عنوان محمل بروز چنین عقایدی از ظرایفی در طراحی برخوردار گشت که درک آنها جز با شناخت دقیق مبانی اعتقادی شیعه امکان پذیر نیست. بدون شک این اعتقادات در تمامی اجزا و عناصر مسجد شامل جانمایی و ارتباطات فضایی، تزئینات، میزان نور، رنگ، مقیاس و سایر عناصر مساجد تأثیر گذاشته و نمایان گشته است؛ با این حال در این پژوهش، جهت وصول به نتیجه ای واضح تر، دوازده نمونه از مساجد شیعی و نیز دوازده نمونه از مساجد اهل سنت از لحاظ چگونگی ارتباطات فضایی مورد بررسی تطبیقی قرار می گیرد و اصولی که در مراتب فضایی و نحوه حرکت آدمی در مساجد رعایت می شود معرفی می گردد.
 
 
کلید واژه ها:

مذهب تشیع

ارتباطات فضایی

مساجد شیعی

 
 
مقدمه
مذهب شیعه، در پی جریان تاریخی سقیفه و شکل گیری خلافت عربی (1) با تأکید بر حقانیت و پیروی از علی (ع) و اهل بیت او شکل گرفت و منادی رهبری نهضت عدالت خواهانه ای شد که در مقابل خلافت رسمی و اشرافیت عربی از خود واکنش نشان داد. ایرانیان از این زمان با دو روایت از اسلام روبرو شدند: اسلام خلافت و اسلام امامت که در این میان شیعه یعنی اسلام امامت با روح ایرانی سازگارتر بود، از این رو مذهب شیعه به تدریج در روح و جان ایرانیان نفوذ کرد چه اینکه اگر چنین ریشه ای در روح ایرانی موجود نبود، صفویه موفق نمی شدند در قرن ده هجری با در دست گرفتن حکومت، ایران را شیعه و پیرو اهل بیت نمایند:
 
 «حقیقت این است که علت تشیع ایرانیان و علت مسلمان شدنشان یک چیز است: ایرانی، روح خود را با اسلام سازگار دید و گمگشته خویش را در اسلام یافت. مردم ایران که طبعاً مردمی باهوش بودند و سابقه فرهنگ و تمدن داشتند، بیش از هر ملت دیگر نسبت به اسلام شیفتگی نشان دادند و به آن خدمت کردند. مردم ایران بیش از هر ملت دیگر به روح و معنی اسلام توجه داشتند؛ به همین علت توجه ایرانیان به خاندان رسالت از هر ملت دیگر بیشتر بود و تشیع در میان ایرانیان نفوذ بیشتری یافت، یعنی ایرانیان روح اسلام و معنی اسلام را در نزد خاندان رسالت یافتند، فقط خاندان رسالت بودند که پاسخگوی پرسش ها و نیازهای واقعی روح ایرانیان بودند» (مطهری، 1362، ص 113)؛
 
 براین اساس شیعه علوی در طول هشت قرن تا عصر صفویه نه تنها جهادی مستمر در فکر و عمل بوده که در برابر همه رژیم های استبدادی و طبقاتی خلافت اموی و عباسی و سلطنت غزنوی، ایلخانی و تیموری- که مذهب تسنن را مذهب رسمی خود قرارداده بودند- مبارزه می کرده است، بلکه همچون یک حزب انقلابی مجهز، آگاه و دارای ایدئولوژی بسیار عمیق و روشن و شعارهای قاطع و صریح بوده و رهبر اکثر حرکت های آزادی خواه و عدالت طلب توده های محروم و مردم عدالت دوست به شمار می آمده است (شریعتی، 1384، ص 84).
 
 
 
فهرست مطالب
بررسی تأثیر عقاید مذهب شیعه بر ارتباطات فضایی مساجد شیعی1
چکیده2
کلید واژه ها:3
مقدمه3

بررسی معنا و مفهوم شیعه4

نظریه امامت6
نظریه عدالت7
نظریه اجتهاد8

عالم مثال در تفکر شیعی9

سلسله مراتب وجود در تفکر شیعی10

بررسی ارتباطات فضایی مساجد شیعی با تأکید بر عقاید شیعه12

تبلور اصل امامت در ارتباطات فضایی مساجد شیعی13

دیاگرامهای حرکتی و فضایی مساجد15

تبلور اصل عدالت در ارتباطات فضایی مساجد شیعی19

تبلور نظریه اجتهاد در ارتباطات فضایی مساجد شیعی20

تبلور عالم مثال در ارتباطات فضایی مساجد شیعی21

تبلور سلسله مراتب وجود در ارتباطات فضایی مساجد شیعی22

نتیجه23
منابع:25
 
 
 

دانلود بررسی تاثیر عقاید مذهب شیعه بر ارتباطات فضایی مساجد شیعی

چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 12:50
بررسی موضع هنرمندان ایرانی به هنر ویدیویی

در جستار حاضر سعی شده تا به بررسی موضع هنرمندان ایرانی به هنر ویدیویی پرداخته شود

دانلود بررسی موضع هنرمندان ایرانی به هنر ویدیویی

ویدیو آرت
رویکرد هنرمندان ایرانی به ویدئوآرت
بررسی موضع هنرمندان ایرانی به هنر ویدیویی
هنرمندان شاخص ویدئوآرت
دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته هنر
دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته نقاشی
دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد نقاشی
دسته بندی کارشناسی ارشد
فرمت فایل doc
حجم فایل 7066 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 159

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته هنر گرایش نقاشی

بررسی موضع هنرمندان ایرانی به هنر ویدیویی

*ضمیمه شدن پاورپوینت بصورت رایگان:)
 
چکیده:
در جستار حاضر سعی شده تا به تاریخچه‌ی ویدئودر بخش یك‌، برخی ویژگی‌های آن از جمله خاصیت تعاملی، دغدغه‌ی زمان و روایت، برخورد فرم‌گرا و رویكرد مجسمه وار به ویدئو، تكنیك نظارت، رویكرد به پرفورمنس، به چالش كشیدن رسانه، ویدئوی تكنولوژیك در بخش دوم و معرفی هنرمندان شاخص ویدئوآرت در بخش سوم از فصل ١ پرداخته شود. بی‌شك نگاه موشكافانه به مضامین فوق، تحقیق گسترده‌تری را می‌طلبد و بررسی آثار هنرمندان نیازمند دیدن آن‌ها از نزدیك و در شرایط مناسب فضای واقعی نمایش آن‌ها می‌باشد كه وصول به چنین شرایطی ممكن نبود، لذا آنچه پیش روست حاصل بررسی نوشته‌هایی است كه نگارنده گردآوری نموده‌ و در حقیقت جایگاه این‌جانب نسبت به آن آثار مشابه تعریف جایگاه هنرمند از نظر افلاطون می‌باشد كه در مرتبه‌ی سوم دریافت حقیقت است! البته همان طور که ذکر آن رفت، برخی از ویدئوها از طریق اینترنت قابل دسترسی بوده اند که بی شک جای حضور در اینستالیشن های تعاملی و درک مستقیم آن ها را نخواهد گرفت.
 
 
کلمات کلیدی:

هنر

رسانه

نقاشی

ویدیوآرت

رویكرد مجسمه وار به ویدئو

رویکرد هنرمندان ایرانی به ویدئوآرت

 
 
مقدمه
     در اواخر قرن بیستم، تحولات شگرفی در مفهوم هنر و ساختار زیبایی پدید آمد و تجربیات گسترده و متنوعی از ابزارها و روش‌های بیان هنری جدید شكل گرفتند. میل خستگی ناپذیر به نوآوری و شیفتگی بی‌حدو‌حصر نسبت به پدیده های نو، موجب شد كه موادی چون رنگ و بوم و قلم مو كه جای خود را به موادی فراتر داده بود- چون بریده‌های كاغذ و پارچه در كلاژهای كوبیست ها- در مواردی به كل كنار گذاشته شود و رویكرد به سوی رسانه‌ها و امكانات جدید آفرینش هنری صورت گیرد. 
     اكنون هنرمند خود در مركزیت ابداع هنری قرار می‌گیرد‌، چرا كه دیگر« هنر» و«شیوه‌ی بیان هنری» به حاشیه رفته و تحول بنیادین كه از آن به‌عنوان « پایان هنر» یاد می شود‌، رخ می‌دهد. جریان‌های هنری‌، كانون‌های خاص خود را می‌طلبند و هنر موزه‌ها با دید اشرافیت و هنر واپس‌گرا نگریسته می‌شود و انتظاری به وجود می‌آید كه طالب حركتی نو - چه از لحاظ شكلی و چه مفهومی- از هنرمندان و حضوری فعال در عرصه‌ی فرهنگ و هنر معاصر است (لوسی اسمیت، ادوارد،١٣٨١، ٩).
 
دراین جا بود که روش‌های بیان هنری در هم ادغام شده و در نهایت هنری میان‌رسانه‌ای را شكل دادند كه ما از آن به‌عنوان «هنر جدید» یاد می‌كنیم. این به مفهوم محو‌شدن مرزهای رایج هنری بود كه تا آن زمان می‌شناختیم مانند عكاسی، مجسمه، موسیقی، رقص، فیلم، نقاشی‌، تئاتر و غیره. برخی هنرمندان مثل جوزف بویز  ، كلاوس اولدنبرگ   ، جیم داین  و برخی دیگر آثارشان را به سمت اجرای«رویداد» یا به گفته‌ی لوسی اسمیت «محیط کولاژ» سوق دادند. گرایش‌های جدید هنری چون  هنر كانسپچوال  ( مفهومی) پرفورمنس  ( اجرا ) و اینستالیشن   (چیدمان) و ویدئوآرت بسیار مورد توجه قرارگرفتند. 
 
 
سوال های تحقیق:

_ عوامل موثر در شکل گیری ویدئوآرت چیست؟

_ خصوصیاتی که ویدئوآرت را  از دیگر هنرهای مشابه متمایز می کند کدامند؟

_ چه تفاوت ها و شباهت هایی میان آثار ویدئوآرتیست های ایرانی با هنرمندان غیر ایرانی وجود دارد؟ 

 _ آیا تأخیر در ظهور ویدئو در ایران با رویكرد تقلیدآمیز از آثار تولید‌شده‌ی پیشین همراه بود؟

 
 
فهرست مطالب
مقدمه2
طرح مسأله:5
سوالهای تحقیق:6
شیوهی گردآوری اطلاعات7
شیوهی تحقیق:8
پیشینهی تحقیق:8

بخش اول:شكل گیری یك تاریخ/ کلیاتی مختصر درباره ی ویدئوآرت10

تاریخچه ی ویدئوآرت17

زمینه های فکری جنبش17
زمینه های تکنولوژیکی23

ویدئو آرت در اروپا27

-آلمان ، هلند ، استرالیا28
بریتانیای كبیر29
فرانسه32

ویدئوآرت در آمریكای شمالی- کانادا33

 

بخش دوم:تأثیر هنر اجرا بر ویدئو37

تعامل44
رویكرد مجسمهگرا51
تكنیك نظارت61
روایت65
نقدی از رسانه69
یك هنر خود شیفته: هنرمند در مركز اثر73
گرایش به تكنولوژی74
بیل ویولا88
گری هیل106
فرانك ژیلت107
ژان لوك گدار108
اندی وارهول111
شیگكو كوبوتا113
ویدئوآرت و تجربه گران آن در ایران119
رزیتا شرف جهان: « افسردگی عمیق»119
خسرو خسروی: « سایهی ارواح نیاکان»119
رویکردهای اجتماعی و شعرگونه با تجهیزات تکنولوژیکی121
باربد گلشیری: « بر ما چه رفته است، باربد؟»121
مرتضی دره باغی: « تعزیه»122
سیف الله صمدیان: « ایستگاه سفید»123
رزیتا شرف جهان128
پانزده گره دریایی: (1385)چیدمان صدا، تصویر ویدئویی و چیدمان محیطی :129
 

بخش سوم:معرفی هنرمندان شاخص ویدئوآرت 

سیمین کرامتی132
احمد نادعلیان138
عباس کیارستمی144
شرح پروژهی عملی151
فهرست منابع و مأخذ153
کتابهای فارسی153
کتابهای لاتین153
مقالههای فارسی153
مقالههای اینترنتی154
سایتهای اینترنتی154
فهرست منابع تصاویر155
 

دانلود بررسی موضع هنرمندان ایرانی به هنر ویدیویی

چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 12:49
طراحی شتاب دهنده حلقوی برای پروتون تراپی

ه طور کلی اگر ذره باردار در یک میدان الکتریکی قرار گیرد می تواند تحت تاثیر این میدان به حرکت در آمده و شتاب بگیرد این شتاب بر اساس قانون اول نیوتن fmaqE مناسب است با نیرویی که بر ذره اعمال می شود

دانلود طراحی شتاب دهنده حلقوی برای پروتون تراپی

طراحی سیکلوترون
پروتون تراپی
میدان الکتریکی
رادیوتراپی
شتاب دهنده حلقوی
طراحی شتاب دهنده حلقوی
طراحی سیکلوترون برای پروتون تراپی
طراحی شتاب دهنده حلقوی برای پروتون تراپی
دانلود پایان نامه شیمی
دانلود پایان نامه رشته شیمی
دسته بندی مهندسی شیمی
فرمت فایل doc
حجم فایل 7665 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 55

دانلود پایان نامه رشته شیمی

طراحی شتاب دهنده حلقوی برای پروتون تراپی

  
مقدمه
به طور کلی اگر ذره باردار در یک میدان الکتریکی قرار گیرد می تواند تحت تاثیر این میدان به حرکت در آمده و شتاب بگیرد . این شتاب بر اساس قانون اول نیوتن f=ma=qE مناسب است با نیرویی که بر ذره اعمال می شود . همین ذره در اثر وجود یک میدان مغناطیسی می تواند تغییر مسیر بدهد و در صورتی که میدان مغناطیسی عمود بر مسیر حرکت ذره یا در واقع عمود بر بردار سرعت ذره باشد نیروی وارد بر ذره در این میدان باعث خواهد شد که ذره روی مسیر دایره ای شکل به شعاع r حرکت کند   f=q(v.B)   بنابراین از آرایشهای گوناگون میدان الکتریی و مغناطیسی می توان استفاده کرد تا باریکه ای از ذرات بخصوصی را با انرژی خاص در جهت و مسیر خاصی به سوی یک مسیر معین هدایت نمود . این مسئله همان چیزی است که به آن شتابدهی ذرات بار دار گفته می شود و دستگاه مورد نیاز برای ایجاد وضعیتی را شتابدهنده می گویند . 
 

اساس فیزیکی شتابدهنده :

الف: حرکت ذره در میدان الکتریکی شتابدهنده : حرکت ذره در میدان الکتریکی شامل دو قسمت می باشد یکی حرکت در حالت نسبتی و دیگر در حالت غیر نسبتی که در ادامه شرح داده شده است . 
 
 
 
کلمات کلیدی:

طراحی سیکلوترون

پروتون تراپی

میدان الکتریکی

رادیوتراپی

 
 
 
 
فهرست مطالب                                                               
فصل اول
اساس فیزیکی شتابدهنده                                                      2

انواع شتابدهنده                                                                  6

شتابدهنده های خطی رادیو فرکانسی                                        11

شتابدهنده های غیر خطی                                                     16

سیکلوترون                                                                      16

ایزوکرونوس سیکلوترون                                                    24 

سنکروسیکلوترون                                                             25

سنکروترون                                                                     28 

فصل دوم

پروتون تراپی                                                                  32

ایستانندگی ذرات باردار                                                     34  

تاریخچه پروتون تراپی                                                      36 
فیزیک پروتون تراپی                                                        36 

زیست شناسی پروتون تراپی                                              37

فصل سوم

فناوری شتاب هادرونها وتحویل باریکه برای رادیوتراپی         38

سیستم انتخاب انرژی                                                     40 
سیستم تحویل باریکه                                                       43                                                    

مزایا و معایب پروتون تراپی                                             45 

فهرست منابع                                                                55 

دانلود طراحی شتاب دهنده حلقوی برای پروتون تراپی

چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 12:49
بررسی تاثیر روابط اجتماعی و فامیلی بر رفتار های انسانی (آپدیت شده)

پژوهش حاضر با موضوع بررسی رابطه صله رحم با میزان بخشایشگری در استات تهران می باشد

دانلود بررسی تاثیر روابط اجتماعی و فامیلی بر رفتار های انسانی (آپدیت شده)

صله رحم
بخشایشگری
رابطه صله رحم با میزان بخشایشگری
بررسی رابطه صله رحم با میزان بخشایشگری
بررسی تاثیر روابط اجتماعی و فامیلی بر رفتار های انسانی 
دانلود پایان نامه رشته روان شناسی
دانلود پایان نامه روان شناسی
دانلود پایان نامه
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 1098 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 164

دانلود پایان نامه کارشناسی رشته روان شناسی

بررسی تاثیر روابط اجتماعی و فامیلی بر رفتارهای انسانی

(کامل و آپدیت شده با 164 صفحه)

 

*آپدیت دوم نیز اضافه شد:
ضمیمه شدن مقاله صله رحم و ارتباط خانوادگی در قالب 27  صفحه بصورت رایگان:)
ضمیمه شدن مقاله جایگاه روابط خویشاوندی و صله رحم  در قالب 48  صفحه بصورت رایگان:)
 
 
چكیده:
پژوهش حاضر با موضوع بررسی رابطه صله رحم با میزان بخشایشگری در استات تهران می باشد که هدف از این پژوهش مطالعه هر چه بیشتر وجود یا عدم وجود رابطه بین این دو عامل است که در نمونه ای بالغ بر 120 نفر زن و مرد بالای 15سال انجام گرفت.لازم به ذکر است که آزمودنی ها در این پژوهش دارای سطح تحصیلات از بیسواد تا مقطع کارشناسی ارشد را دارا می باشند 
شیوه نمونه گیری به صورت تصادفی ساده می باشد و ابزار سنجش صله رحم پرسشنامه خودساخته صله رحم و عفو و گذشت پرسشنامه عفو و گذشت است.به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی شامل جداول توزیع فراوانی و میانگین و انحراف معیار استفاده شده همچنین از آمار استنباطی شامل تحلیل واریانس یکطرفه و تحلیل واریانس چندمتغیری و ضرایب همبستگی نیز تحلیل رگرسیون همزمان بهره گرفته شده که نتایج آماری نشان می دهد که:
 
میانگین زنان و مردان مورد مطالعه در ابعاد چهارگانه صله رحم و نمره کل آن و همچنین ابعاد سه گانه عفو و گذشت و نمره کل آن تفاوت چندانی ندارد.مابین متغیرهای جنسیت، سن و میزان تحصیلات افراد با یکدیگر و همچنین با سایر متغیرها رابطه معناداری گزارش نشده است هیچیک از متغیرهای پیش بین ابعاد چهارگانه صله رحم و همچنین ابعاد سه گانه عفو و گذشت تأثیری در متغیرهای ملاک(نمره کل صله رحم) و (نمره کل عفو و گذشت) نداتشه است و متغیرهای مذکور نمی توانند متغیرهای ملاک را پیش بینی کنند.در نمره کل عفو و گذشت هیچگونه تفاوت معناداری مابین مدت زمان رنجش از فرد رنجاننده و شدت رنجش وجود نداشته است در نتیجه رابطه معناداری مابین صله رحم و میزان بخشایش گری افراد بدست نیامده است
 
 
کلمات کلیدی:

صله رحم

بخشایشگری

رابطه صله رحم با میزان بخشایشگری

 
 
مقدمه :
انسان به عنوان موجودی چند وجهی که دارای رفتار های پیچیده است در محیطی زندگی می کند که همواره می تواند از محیط تاثیر پذیرفته و این تاثیر حتی می تواند باعث تغییر برخی از رفتار های اجتماعی و شخصیتی شود. انجام یا ترک یک رفتار اجتماعی می تواند در رفتار های دیگر انسان ها تاثیر گذار باشد. آنچه مسلم است شیوه زندگی یک فرد در این جهان که باید هرچه بهتر با گروه حرکت کند.انسان زمانی می تواند از خطرات و آسیب های زمانه در امان باشد که در متن جامعه زندگی کند و با همونوعان خود نشر و حشر داشته باشد ، زندگی در حاشیه و بریدن از دیگران و خو کردن به زندگی فردی همیشه متضمن خطرات فراوانی است از این رو سفارش همه عقلا و دانایان و حکیمان آن بوده است که انسان ها هر روز بیشتر از گذشته بر ارتباط بین یکدیگر بیافزایند و به یکدیگر نزدیک شوند. اصولاً داشتن روابط صمیمانه با اطرافیان و معاشرت کریمانه با آنان از خصایل و ویژگی های یک انسان معتدل و برخوردار از خلق و خوی یک انسان کامل است. ( صله ارحام اخلاق را نیکو کند )
 
با تحقیقات علمی که اخیراً صورت گرفته است این مساله مشخص می شود که برخی از رفتار های مثبت انسان و سعی انسان در تقویت و نهادینه کردن این رفتار ها در خود آثار بسیار مفید فردی و اجتماعی دارد بدین معنی که احساس رضایت و خوشنودی خود فرد می گردد و می تواند تحرک مثبت در انسان برانگیزد و همچنین از لحاظ اجتماعی این رفتار ها می توانند باعث سلامت محیط اجتماعی شوند لذا بررسی رفتار های مثبتی چون بخشایشگری که از صفات برتر و برگزیده انسانی است بسیار مهم به نظر می رسد.از سویی دیگر عدم تمایل انسان به بخشش دیگران ، ضرر های زیادی به خود وارد می کند از جمله انزوا ، جدا سازی فرد از مردم ، خستگی و دلمردگی که می تواند در ابعاد فردی و اجتماعی باعث آسیب رساندن به سلامت فردی و سلامت اجتماعی شود به طور کلی اگر اشتباهات خود و دیگران هر چند بزرگ را ببخشیم زندگی لذت بخش تر خواهد شد.
 
 
 
 
فهرست مطالب
فصل اول : کلیات
مقدمه 
اهمیت و ضرورت پژوهش : 
هدف کلی  اهداف پژوهش : 
اهداف اختصاصی 
تعاریف و اصطلات 
تعریف نظری : 
تعریف عملیاتی : 
سوالات پژوهش : 
 
فصل دوم : ادبیات و پیشینه تحقیق 
مقدمه 
صله رحم : 
-  معانی صله رحم : 
فواید صله رحم از نظر روان شناسی 
الف ) صله رحم تامین کننده نیاز های روانی : 

ب ) صله رحم ، باعث کاهش تنیدگی : 

صله رحم از دیدگاه قرآن  :

 

صله رحم از دیدگاه ائمه :

 

صله ارحام آثار و ضرورت ها :

وظیفه فردی با گرایش اجتماعی :

 

نقش صله رحم در بهداشت روانی :

صله رحم و رعایت هنجار ها :

صله رحم و فرآیند جامعه پذیری : 

صله رحم و حمایت اجتماعی :

صله رحم و کاهش تنیدگی:

بخشش

معانی بخشش

ارتباط بخشش و صلح رحم

فصل سوم :روش پژوهش 
جامعه آماری 
روش تحقیق : 
تجزیه و تحلیل داده ها : 
ابزار سنجش : 
روش های نمره گذاری 
روش جمع آوری داده ها : 
 
فصل چهارم :تجزیه و تحلیل داده ها 
 
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری 
محدودیت ها 
پیشنهاد ها: 
منابع و مآخذ 
 
 
*آپدیت دوم نیز اضافه شد:
ضمیمه شدن مقاله صله رحم و ارتباط خانوادگی در قالب 27  صفحه بصورت رایگان:)
ضمیمه شدن مقاله جایگاه روابط خویشاوندی و صله رحم  در قالب 48  صفحه بصورت رایگان:)
 

دانلود بررسی تاثیر روابط اجتماعی و فامیلی بر رفتار های انسانی (آپدیت شده)

چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 12:48
مدل سازی و حل مساله زمانبندی کار کارگاهی با زمانهای آماده‌سازی وابسته به توالی

مدل سازی و حل مساله زمانبندی کار کارگاهی با زمانهای آماده‌سازی وابسته به توالی

دانلود مدل سازی و حل مساله زمانبندی کار کارگاهی با زمانهای آماده‌سازی وابسته به توالی

الگوریتم ژنتیک ترکیبی
الگوریتم الکترومغناطیس
مسئله فروشنده دوره گرد 
بهینه سازی جامعه مورچگان
زمانهای آماده‌سازی وابسته به توالی
بکارگیری روشهای فراابتکاری ترکیبی
مسئله زمانبندی جریان کارگاهی جایگشتی
دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد کامپیوتر
مدل سازی و حل مساله زمانبندی کار کارگاهی با زمانهای آماده‌سازی وابسته به توالی
دسته بندی مهندسی نرم افزار
فرمت فایل doc
حجم فایل 274 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 152

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی نرم افزار

مدل سازی و حل مساله زمانبندی کار کارگاهی با زمانهای آماده‌سازی وابسته به توالی

 
 
چکیده:
    یکی از مطرحترین مباحث که توجه محققان و پژوهشگران را به خود اختصاص داده است، مقوله زمانبندی است. ایجاد یک برنامه ریزی اثربخش وکارآمد جهت تعیین توالی تولید، ارتباط اساسی با افزایش راندمان سیستمهای تولیدی دارد. یکی از پیچیده ترین مباحث مطرح درمقوله زمانبندی، زمانبندی کار کارگاهی است.
 
مستندات و برنامه های ملموس همچون برنامه کلاسی، برنامه حرکت اتوبوس و غیره. یک برنامه معمولا به ما می گوید کی وقایع اتفاق می افتد. جواب به سئوالاتی که با کی شروع می شوند، معمولا اطلاعاتی در مورد زمان به ما می دهد. حرکت اتوبوس از ساعت 6 شروع می شود و تا ساعت 20 ادامه دارد. شام در ساعت 21 سرو خواهد شد و مواردی از این دست. در برخی موارد نیز پاسخ ها به توالی وقایع اشاره می کند. اتوبوس پس از روشن شدن هوا حرکت می کند و شام پس از نظافت سالن سرو می شود. بنابراین سئوالاتی که با کی شروع می شوند، با اطلاعاتی در مورد زمان و یا توالی وقایع، که از برنامه بدست می آید پاسخ داده می شوند.
 
 فرآیند ایجاد برنامه، تحت عنوان زمانبندی شناخته می شود. هر چند که عموما برنامه ها ملموس و ساده به نظر می رسند، اما فرآیند ایجاد آنها بدون درک عمیقی از زمانبندی، پیچیده است. تهیه شام یک مسئله زمانبندی روزمره است که نیازمند انجام دادن کسری از فعالیتها است. مسائل زمانبندی در صنعت نیز ساختار مشابهی دارند. آنها شامل مجموعه ای از فعالیتها و مجموعه ای از منابع موجود جهت انجام آن فعالیتها است. همچنین در صنعت برخی از تصمیمات تحت عنوان تصمیمات برنامه ریزی شناخته می شوند. فرآیند برنامه ریزی، منابع لازم جهت تولید و مجموعه فعالیتهای مورد نیاز جهت زمانبندی را تعیین می کند. در فرآیند زمانبندی، ما نیازمند تعیین نوع و مقدار هر منبع هستیم و نتیجتا می توانیم زمان شدنی اتمام کارها را مشخص کنیم [2]. زمانبندی، فرآیند تخصیص منابع محدود به فعالیت ها در طول زمان، جهت بهینه سازی یک و یا چند تابع هدف است. منابع شامل نیروی انسانی، ماشین آلات، مواد، تجهیزات کمکی و غیره می باشند. 
 
 
 
واژگان کلیدی:

الگوریتم ژنتیک ترکیبی

الگوریتم الکترومغناطیس

مسئله فروشنده دوره گرد 

بهینه سازی جامعه مورچگان

زمانهای آماده‌سازی وابسته به توالی

بکارگیری روشهای فراابتکاری ترکیبی

مسئله زمانبندی جریان کارگاهی جایگشتی

 
 
 
مقدمه:
عملیات های ماشین آلات، حرکتها، انتقالات و بارگیری ها و غیره نیز به عنوان مثالهایی از فعالیت مطرح می باشند. فعالیت ها می توانند دارای زودترین زمان شروع، دیرترین زمان خاتمه و زمان تحویل باشند. هدف از زمانبندی نیز مواردی چون حداقل زمان تکمیل جهت یک مجموعه از سفارشات، حداقل دیرکرد، حداکثر تعداد فعالیتها و یا سفارشات تکمیل شده در یک زمان مشخص، حداقل هزینه های راه اندازی، حداقل تعداد کارها یا سفارشات با تاخیر، حداکثر استفاده از منابع، حداقل موجودی میانی، تعادل در استفاده از منابع و غیره است. حال با توجه به اهداف مورد نظر و با عنایت به محدودیت های موجود، از قبیل ظرفیت تولید، ظرفیت منابع، میزان موجودی منابع، محدودیت بودجه و محدودیت زمان، مسئله زمانبندی و یا تخصیص منابع به فعالیتها در طول زمان انجام می گیرد [3].
 
    همانگونه که اشاره شد زمانبندی، تخصیص منابع در طول زمان برای اجرای مجموعه ای از وظایف است. این تعریف دو مفهوم مختلف را در بردارد. اولا زمانبندی نوعی تصمیم گیری است و فرایندی است که در جریان آن برنامه زمانی تعیین می شود. ثانیا زمانبندی مبحثی نظری است که مجموعه ای از اصول، مدلها، روشها و نتایج منطقی را در برمی گیرد، که برای ما بینشی عمیق در مورد عمل زمانبندی فراهم می آورد.
 
    قدمهای دستیابی به تصمیمات زمانبندی را طبق رویکردی سیستمی می توان توصیف کرد. رویکرد سیستمی نشانگر ساختاری رسمی است که در عملکرد مدیریتی امروزی از حمایتی فزاینده برخوردار است. چهار مرحله اصولی رویکرد سیستمی، فرمولبندی، تحلیل، ایجاد و ارزیابی می باشد. در مرحله اول، اساسا مسئله را تعریف و ضابطه های حاکم بر تصمیم گیری را تعیین می کنند. این فعالیت، اغلب پیچیده و بغرنج است، ولی تصمیمات مناسب و خوب بدون تعریف روشن مسئله و مشخص کردن صریح اهداف به ندرت ممکن است اتخاذ شود. تحلیل، فرآیند مشروح بررسی عناصر مسئله و روابط متقابل آنها با یکدیگر است. هدف از این مرحله تعریف متغیرهای تصمیم گیری و نیز تشخیص روابط آنها با محدودیتهایی است که باید از آن پیروی کند. مرحله ایجاد، فرآیند ساختن گزینه های مختلف جواب مسئله و نقش آن، تعیین گزینه های ممکن است. بالاخره، ارزیابی مشتمل بر فرآیند مقایسه گزینه های امکانپذیر و انتخاب گزینه مطلوب جهت به کارگیری است. البته این انتخاب مبتنی بر ضابطه هایی است که در وهله نخست تعیین شده است.
 
 
 
 
 
 
فهرست مطالب
 
فصل ۱:کلیات
مقدمه
افق بر نامه ریزی
محدوده تحقیق و اهداف آن
مرور ادبیات
 

فصل ۲:مدلسازی و حل جنبه ای جدید از مسئله زمانبندی جریان کارگاهی جایگشتی

مقدمه
مدلسازی مسئله
شاخصه ها
پارامترها
متغیرهای تصمیم
الگوریتم ابتکاری جهت حل مسئله
مرحله ساخت
مرحله بهبود
نتایج محاسباتی
موارد تستی
کارآمدی روشهای ابتکاری
نتیجه گیری
 

فصل ۳:حل مسائل زمانبندی جریان کارگاهی جایگشتی با بکارگیری روشهای فراابتکاری ترکیبی

مقدمه
الگوریتم ژنتیک
مدل ریاضی
الگوریتم ژنتیک ترکیبی
جوابهای اولیه
بهبود
ارزیابی
انتخاب

عملگرهای ژنتیکی

درجه عبور
جهش ابتکاری
جهش وارونه
نتایج محاسباتی

بهینه سازی جامعه مورچگان

الگوریتم بهینه سازی جامعه مورچگان ترکیبی

تشخیص اولیه
قانون انتقال
جستجوی محلی
به روز رسانی فرومون ها
معیار توقف
نتایج محاسباتی

الگوریتم الکترومغناطیس

الگوریتم الکترومغناطیس ترکیبی

نتایج محاسباتی
نتیجه گیری
 

فصل ۴:مسئله فروشنده دوره گرد

مقدمه
تعریف مسئله
کاربرد و ارتباط با مسائل زمانبندی
مدل ریاضی
روش حل
نتایج محاسباتی
نتیجه گیری
 
فصل ۵:نتیجه گیری و پیشنهادات
نتیجه گیری
پیشنهادها
منابع
 

دانلود مدل سازی و حل مساله زمانبندی کار کارگاهی با زمانهای آماده‌سازی وابسته به توالی

چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 12:48
بررسی سازمانهای یادگیرنده،رهبری در آنها و نحوه جهانی شدن

در این پایان نامه که از 7 فصل تشکیل شده به بررسی کامل سازمانهای یادگیرنده،رهبری در آنها و نحوه جهانی شدنشان پرداخته ایم

دانلود بررسی سازمانهای یادگیرنده،رهبری در آنها و نحوه جهانی شدن

یادگیری در سازمانها
سازمانهای یادگیرنده
رهبری در سازمان یادگیرنده
جهانی شدن سازمان یادگیرنده
بررسی سازمانهای یادگیرنده،رهبری در آنها و نحوه جهانی شدن
تاثیرعوامل مختلف بر سازمان های یادگیرنده
دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت
دانلود پایان نامه ارشد مدیریت
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل pdf
حجم فایل 1866 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 220

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت

بررسی سازمانهای یادگیرنده،رهبری در آنها و نحوه جهانی شدن

 
چکیده:
سازمان یادگیرنده، ( learning organization) سازمانی است، که با ایجاد ساختارها و استراتژی‌ها، به ارتقای یادگیری سازمانی کمک می‌کند. این سازمان دارای مهارت و توانایی ایجاد، کسب و انتقال دانش است و رفتار خودش را طوری تعدیل می‌کند، که منعکس کننده دانش و دیدگاه‌های جدید باشد.[۱]در تعریف سیستماتیک، یک سازمان یادگیرنده سازمانی است، که با قدرت و به صورت جمعی، یاد می‌گیرد و دائماً خودش را به‌نحوی تغییر می‌دهد، که بتواند با هدف موفقیت مجموعه سازمانی، به نحو بهتری اطلاعات را جمع‌آوری، مدیریت و استفاده کند.
 
سازمان یادگیرنده گروهی است، که در آن یادگیری، نیاز همیشگی کلیه کارکنان تلقی می‌شود و در آن، ضمن تاکید بر آموختن، چگونه آموختن، جذب و توزیع دانش نو، به خلق، تولید اطلاعات و دانش جدید و مورد نیاز پرداخته می‌شود و تمامی این دانش‌ها در رفتار و عملکرد کارکنان آن سازمان، متجلی می‌گردند.نظریه پرداز اصلی سازمان یادگیرنده، پیتر سنگه می‌باشد.[۲] سازمان یادگیرنده از نظر پیتر سنگه، سازمانی است، که با استفاده از افراد، ارزش‌ها و سایر خرده‌سیستم‌ها، با تکیه بر درس‌ها و تجربه‌هایی که به دست می‌آورد، به‌طور پیوسته، عملکرد خود را تغییر می‌دهد و آن را بهبود می‌بخشد.
 
در این پایان نامه که از 7 فصل تشکیل شده به بررسی کامل سازمانهای یادگیرنده،رهبری در آنها و نحوه جهانی شدنشان پرداخته ایم.
 
 
کلمات کلیدی:

یادگیری در سازمانها

سازمانهای یادگیرنده

رهبری در سازمان یادگیرنده

جهانی شدن سازمان یادگیرنده

 
 
مقدمه:
یادگیری به معنای تقویت توانایی به كمك تجربه ای است كه از پیگیری امور بدست می آید. یادگیری همیشه در طی زمان و در مسیر زندگی واقعی روی می دهد. كنترل این نوع یادگیری بسیار دشوار است. اما دانشی پایدار تولید می كند و به فرد یادگیرنده این توانایی را می دهد كه هنگام برخورد با موقعیتهای مختلف، رفتاری اثربخش داشته باشد. سازمان‌های یادگیرنده پدیده‌ای هستند كه با شروع دهه 90 میلادی مطرح شدند. علت پدیدار شدن چنین سازمان‌هایی، شرایط، نظریه‌ها و تغییر و تحول در محیط‌های سازمانی قبل از دهه مذكور بوده است به گونه‌ای كه تمام سازمان‌ها تلاش گسترده‌ای را برای بقای خود آغاز كرده بودند و برای آنكه بتوانند خود را در محیط پرتلاطم اطراف خود حفظ كنند، می‌بایست از قالب‌های غیرپویا خارج و به سمت سازمان یادگیرنده متحول شوند. یعنی در ساختار و اساس خود تغییرات عمیقی ایجاد كنند. 
 
   سازمان‌ها قبلاً در محیطی پایدار به سر می‌بردند و وقایع آینده تقریباً قابل پیش‌بینی بودند، به طوری كه مدیران می‌توانستند در شرایط مطمئن برنامه‌ریزی كنند. اما امروز محیط به شدت در حال تغییر است و تغییرات تكنولوژیك، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی به سرعت سازمان را تحت تأثیر قرار می‌دهند.صاحبنظران‌ برای‌ مفهوم‌ سازمان‌ یادگیرنده‌ تعاریف‌ متعددی‌ ارائه ‌كرده‌اند:
به‌ نظر «داجسون» سازمان‌ یادگیرنده‌ سازمانی‌ است‌ كه‌ با ایجادساختارها و استراتژی‌ها به‌ ارتقای‌ یادگیری‌ سازمانی‌ كمك‌ می‌كند. از نظر «گاروین» سازمان یادگیرنده سازمانی‌ است‌ كه‌ دارای‌ مهارت و توانایی‌ ایجاد، كسب‌ و انتقال‌ دانش‌ است‌ و رفتار خودش‌ را طوری‌ تعدیل‌ می‌كند كه‌ منعكس‌ كننده ‌دانش‌ و دیدگاههای‌ جدید باشد. 
 
 
 
فهرست مطالب
پیشگفتار                                                             1
فصل اول: کلیات                                                   3
 

فصل دوم : مفهوم یادگیری در سازمان ها                                      12

1  مقدمه                                                             13
2  یادگیری چیست؟                                                   13
3  نظریه های یادگیری                                                  15
1  نظریه رفتاری                                                  15  1  3
2  نظریه شناختی                                                  16  1  3
1  نظریه شرطی كردن عامل                                         16  2  3
2  نظریه یادگیری اجتماعی                                         17  2  3
4  اندازه گیری یادگیری                                                18
5  تفاوت آموزش و یادگیری                                            22
6  یادگیری در سازمان ها                                               23
1  كسب دانش                                                     25  6
2  توزیع اطلاعات                                                   26  6
3  تفسیر اطلاعات                                                    28  6
4  حافظه سازمانی                                                    30  6
7  تحلیل وضعیت یادگیری در سازمان                                      32
1  ممیزی یادگیری                                                  34  7
1  استفاده از ممیزی یادگیری در یك كارتل خدمات بهداشتی                  35  1  7
2  پرسشنامه جو یادگیری                                               37  7
8  انواع یادگیری سازمانی                                               42
9  سطوح یادگیری سازمانی                                              48
1  یادگیری فردی                                                   48  9
2   یادگیری تیمی و گروهی                                             49  9
3   یادگیری فرابخشی                                                 50  9
4  یادگیری سازمانی                                                 50  9
10   مدل های سازمانی به عنوان یك سیستم یادگیری                            51
1  هفت جهت یابی آموزش                                           51  10
2  ده فاكتور تسهیلاتی برای یادگیری                                   52  10
11   برنامه های یادگیری در سازمان ها                                       53
12   تشكیل گروه های یادگیری                                           55
13   ابعاد زیر سیستم سازمانی برای یادگیری                                   56
14   استراتژی های برتر برای سیستم های یادگیری                              57
15   نتیجه گیری                                                       59
 

فصل سوم: سازمان یادگیرنده                                               60

1  مقدمه                                                             61
2  سازمان یادگیرنده چیست؟                                               62
3  توسعه مدل های سازمانی برای تبدیل شدن به سازمان یادگیرنده                      65
4  زمینه های شكل گیری نظریه سازمان یادگیرنده                               71
5  اجرای تئوری سازمان یادگیرنده                                           73
6  مدل چرخه یادگیری در سازمان یادگیرنده                                   75
7  مراحل تبدیل شدن به یك سازمان یادگیرنده                                  77
8  چگونگی تبدیل سازمان های دولتی به سازمان های یادگیرنده                       83
9  موانع یادگیری سازمان های یادگیرنده                                        91
10   چیره شدن بر موانع یادگیری در سازمان های یادگیرنده                          93
11   عوامل تقویت كننده و بازدارنده سازمان یادگیرنده                             94
12   یادگیری سازمانی در مقابل سازمان یادگیرنده                                98
13   تفاوت سازمان های سنتی با سازمان های یادگیرنده                            99
14   فعالیت های سازمان یادگیرنده                                          103
15   ویژگی های سازمان های یادگیرنده                                       105
16   ارزیابی سازمان یادگیرنده                                              120
1  الگوی دو بعدی                                                   120  16
2  الگوی شش عاملی                                                  122  16
17   تداوم و حفظ سازمان یادگیرنده                                          135
18   ایجادقدرت و توانایی در كاركنان                                        136
19   نتیجه گیری                                                         138
 

فصل چهارم: رهبری سازمان های یادگیرنده                                     140

1  مقدمه                                                              141
2  رهبری در سازمان های یادگیرنده                                          141
1  رهبر به عنوان طرّاح                                                  143  2
2  رهبر به عنوان مربی                                                   144  2
3  رهبر به عنوان خدمتگزار                                              147  2
3  مهارت های رهبری در سازمان های یادگیرنده                                148
1  ساختن دیدگاه یا آرمان مشترك                                        149  3
2  نمایان ساختن و آزمون مدل های ذهنی                                   153  3
3  تفكّر سیستمی                                                      158  3
4  تسلّط و یا توانایی شخصی                                             160  3
5  یادگیری تیمی                                                      163  3
4  حوزه های شناختی یادگیری در سازمان یادگیرنده                              164
5  ابزارهای جدید برای توسعه مهارت های رهبری                                 171
1  الگوهای سیستمی پایه                                                  171  5
2  گفتگو و سازمان های یادگیرنده                                         175  5
6  نقش مدیریت در سازمان های یادگیرنده                                      177
7  نقش مدیریت دانش در سازمان های یادگیرنده                                  183
8  مدیریت تنوع و سازمان های یادگیرنده                                       185
9  مدیریت زمان برای یادگیری سازمانی                                        189
10   بررسی مسائل و مشكلات پیتر سنگه                                         191
1  ضروریات سازمانی                                                  192  10
2  سئوالی از پیچیدگی و نظم و ترتیب                                      194  10
3  سیاست ها و تصورات                                                194  10
11   نتیچه گیری                                                          195
 

فصل پنجم: تأثیرعوامل مختلف بر سازمان های یادگیرنده                             197

1  مقدمه                                                                198
2  عوامل تأثیر گذار بر سازمان های یادگیرنده                                    198
3  تأثیر ساختار ، محیط و فن آوری روی یادگیری سازمانی                          201
در سازمان های یادگیرنده                         208 (IS) 4  نقش سیستم های اطلاعاتی
5  تئوری سیستم ها و سازمان یادگیرنده                                        209
6  رابطه استراتژی باسازمان یادگیرنده                                         210
7  مراحل اجرای استراتژی در سازمان یادگیرنده                                 215
8  عناصر استراتژی سازمان یادگیرنده                                          219
9  ترسیم شقوق متعارض استراتژیك در سازمان ها                                221
10   نتیجه گیری                                                           223
 

فصل ششم: جهانی شدن سازمان یادگیرنده                                          225

1  مقدمه                                                                 226
2  سازمان یادگیرنده جهانی                                                  226
3  مدل فرآیند سازمان یادگیرنده جهانی                                         228
4  فرهنگ سازمان یادگیرنده جهانی                                           230
5  چگونگی تبدیل سازمان ها به سازمان یادگیرنده جهانی                             231
6  نتیجه گیری                                                            234
 
فصل هفتم : نتیجه گیری و پیشنهادات                                          235
فهرست منابع                                                             242
پیوست                                                                248
نمایه موضوعی                                                            255
نمایه اسامی                                                                  262
واژه نامه                                                                    265

دانلود بررسی سازمانهای یادگیرنده،رهبری در آنها و نحوه جهانی شدن

چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 12:46
نماد شناسی سبز در باغ ایرانی

هنر باغبانی نه تنها ازلحاظ اقلیمی بلکه از نظر فرهنگی تشویق میشد از نظر فرهنگی چه قبل و چه بعد از اسلام باغها ، وعده دیدار باغهای سبز روح انگیز بهشت سبز را میداد

دانلود نماد شناسی سبز در باغ ایرانی

باغ ایرانی
هنر باغ سازی
معماری حاکم بر باغ
نماد شناسی باغ ایرانی
نماد شناسی سبز در باغ ایرانی
دانلود پروژه معماری
دانلود پروژه مهندسی معماری
دسته بندی معماری
فرمت فایل doc
حجم فایل 2373 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 43

دانلود پروژه رشته معماری

نماد شناسی سبز در باغ ایرانی

 
چکیده:
 هنر باغبانی نه تنها ازلحاظ اقلیمی بلکه از نظر فرهنگی تشویق میشد . از نظر فرهنگی چه قبل  و چه بعد از اسلام باغها ، وعده دیدار باغهای سبز روح انگیز بهشت سبز را میداد. در کشاورزی سنتی ایران باغبانی و پرورش درختان از عزیزترین میراثهایی شمرده میشود که هنوز هم  از ارزش  علمی فراوان برخوردار است .به  باغچه هایی که ایرانیان در اطراف بنای ساختند « به اره دئسه» میگفتند که به معنی پیرامون دژ یادیس بود . 
 
دلیل و هدف ازکشت گیاه حائز اهمیت است . در باغسازی گاهی گیاهان را از نظر مذهبی به کار میبردند و گاهی برای نمایش قدرت و ثروت خوداقدام به ساختن باغهای وسیع و زیبا  میکردند . حجم اصلی گیاهان شامل درختان سایه دار و محصول دار است و گلها و گیاهان تزئینی به میزان کمتری در باغها وجوددارند . درمیان کرات برای جلوگیری از هدررفتن آب  spest(نوعی یونجه) میکاشتند که تا 7 بار قابل دور است . مفید و خوشبو ،زیبا و اقتصادی است و نگهدایش آسان بود و ازت هوا را جذب کرده ، به خاک  میدهد .دافع پشه و مگس بوده و در اوایل رشد منظره چمن دارد و با رشد بیشتر  در برابر باد مواج میشود و بیدها  را در جایی که آب زیاد است اما نه در کنار حوضها و استخرها. چون حوض را میشکست .
 
 کاشت چهارنوع بید در باغها ی ایران معمول بود : بید معمولی ـ بید عرقی ـ بید سرخ( سایه دار ) ـ گل بید یا بیدمشک . درختانی که کنار خیابانهای باغ در محور اصلی مینشاندند : سرو ـ کاج و نارون بودند که صرفاً بخاطر سایه  اندازی کاشته میشدند و به انها بده ، بیاخ یا درختان بی بخ ( بی بار) میگفتند .
 
 
 
کلمات کلیدی:

باغ ایرانی

هنر باغ سازی

معماری حاکم بر باغ

نماد شناسی باغ ایرانی

 
 
 
 
فهرست  مطالب
چکیده :
واژه های کلیدی :3
باغ ایرانی، فرهنگ و تمدن ، هنر ، معماری ، راه ابریشم، شرق ،جهانگردان خارجی .3
مقدمه4
نماد شناسی سبز در باغ ایرانی9

گیاهان در باغ ایرانی10

درختان11
(شکل 1)؛ فرم قرار گرفتن درختان در باغ ایرانی ،مأخذ: باغ ایرانی,نعیما13
2 _ بوته ها13
3 _ گلهای تزئینی15
(شکل 2 )؛ نقاشی هایی از گلهای گوناگون باغ ایرانی ، مأخذ: باغ ایرانی, خوانساری17
2 _ آب در باغ ایرانی17
(شکل 3)؛نقشه منشاساخت قنات در نواحی شمال شرقی ایران، مأخذ: باغ ایرانی, خوانساری18
(شکل 4)؛منظره هوایی یک قنات در زمینهای نواحی یزد،مأخذ: باغ ایرانی, خوانساری19
(شکل 5)؛مقطع طولی یک قنات از کوه،مأخذ: باغ ایرانی, خوانساری19
(شکل 6)؛گردشگاه کناری قسمت غربی باغ فین کاشان، مأخذ: باغ ایرانی,خوانساری20
(شکل 7) ؛کانالهای آبیاری پاسارگاد در دوره هخامنشی، مأخذ: باغ ایرانی,خوانساری21
2 _  نهرهای بهشتی21
(شکل 8)؛فواره های آب باغ فین کاشان،مأخذ: باغ ایرانی, نعیما21
3  _ سبک و معماری  باغ ایرانی23
(شکل 9)؛نمای اصلی باغ ارم در شیراز،مأخذ: باغ ایرانی,خوانساری23
3 _  چهار باغ در ارشاد الزراعه24
(شکل 10)؛نقشه ای از چهار باغ معمولی طبق شرح کتاب ارشاد الزراعه، مأخذ: باغ ایرانی ,خوانساری26

4 _ هندسه حاکم بر باغ ایرانی27

6 ـ 4 _  گستردگی دید27
6 ـ4 _ 2 _ محورهای آب28
4 _ 3 _  هندسه مستطیلی28
تقارن29
مرکزیت29

دید گاه جهانگردان درباره باغهای ایرانی29

(شکل 11)؛راست :منظره شهر تهران در قرن 18 ،مأخذ: سفرنامه شاردن ،چپ :نقاشی باغهای گلستان در خیابان الماسیه تهران،33
جمع بندی نتایج34
ارائه پیشنهادات38
فهرست منابع39
 

دانلود نماد شناسی سبز در باغ ایرانی

چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 12:44
انتخاب موضوع تحقیق دانشگاهی و استدلالهای حاکم بر آن

با­وجودِ اینکه قابلیت تبدیل تحقیقات دانشگاهی به محصولات تجاری، عنصر اصلی شکل‌گیری شرکتهای زایشی است، بررسی منطق انتخاب موضوع تحقیق دانشگاهی در ادبیات علمی دانشگاه کارآفرین مغفول مانده است

دانلود انتخاب موضوع تحقیق دانشگاهی و استدلالهای حاکم بر آن

دانشگاه کارآفرین
تحقیق دانشگاهی
عوامل مؤثر بر انتخاب موضوع تحقیق دانشگاهی
منطق حاکم بر انتخاب موضوع تحقیق دانشگاهی
انتخاب موضوع تحقیق دانشگاهی و استدلالهای حاکم بر آن
دانلود مقالات دانشگاهی
دانلود مقالات دانشجویی
دسته بندی کارشناسی ارشد
فرمت فایل pdf
حجم فایل 437 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 18

دانلود مقالات دانشگاهی

انتخاب موضوع تحقیق دانشگاهی و استدلالهای حاکم بر آن

 
چکیده
با­وجودِ اینکه قابلیت تبدیل تحقیقات دانشگاهی به محصولات تجاری، عنصر اصلی شکل‌گیری شرکتهای زایشی است، بررسی منطق انتخاب موضوع تحقیق دانشگاهی در ادبیات علمی دانشگاه کارآفرین مغفول مانده است. در این پژوهش عوامل مؤثر بر انتخاب موضوع تحقیق دانشگاهی با استفاده از روش رویش نظریه در دانشگاه صنعتی شریف به­عنوانِ یکی از مهمترین دانشگاههای صنعتی کشور موردِ­بررسی قرار گرفت. درنتیجه این تحقیق، از­میانِ عوامل احصاء­شده، دو عامل «اطمینان از نتیجه» و «قابلیت تدوین مقاله»، به­عنوانِ اساسی‌ترین معیارهای انتخاب موضوع تحقیق دانشگاهی شناسایی شدند. این منطق انتخاب باعث شده است که اقبال گسترده‌ای به سمت انجام تحقیقات کلیشه‌ای با محوریت توسعۀ منفعلانه فعالیتهای تحقیقات پیشین شکل بگیرد. 
 
 
 
کلمات کلیدی:

دانشگاه کارآفرین

تحقیق دانشگاهی

عوامل مؤثر بر انتخاب موضوع تحقیق دانشگاهی

منطق حاکم بر انتخاب موضوع تحقیق دانشگاهی

 

دانلود انتخاب موضوع تحقیق دانشگاهی و استدلالهای حاکم بر آن

چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 12:43
دانلود ترجمه مقاله رشته مدیریت با عنوان سازمان یادگیرنده

دانلود ترجمه مقاله رشته مدیریت با عنوان سازمان یادگیرنده

دانلود دانلود ترجمه مقاله رشته مدیریت با عنوان سازمان یادگیرنده

سازمان یادگیرنده
ابعاد سازمان یادگیرنده
نقاط قوت سازمان یادگیرنده
چالشهای سازمان یادگیرنده
دانلود ترجمه مقاله سازمان یادگیرنده
دانلود ترجمه مقالات رشته مدیریت
دانلود ترجمه مقالات مدیریت
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 61 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 9

دانلود ترجمه مقاله رشته مدیریت با عنوان سازمان یادگیرنده

 
چکیده:
سازمان یادگیرنده، اصطلاحی مربوط به کسب و کار است و به شرکتی اطلاق می شود که یادگیری اعضای خود را تسهیل می کند به صورت پیوسته خود را تغییر می دهد. این مفهوم از طریق مطالعات و تحقیقات Peter Senge و همکارانش به دست آمد.
 
خصوصیات
چندین تعریف و نوعشناسی درباب سازمان یادگیرنده وجود دارند. Peter Sengeدر یک مصاحبه اعلام کرد که یک سازمان یادگیرنده گروهی از افراد است که با یکدیگر به صورت جمعی به منظور بهبود توانایی ها و برای ایجاد نتیجه ای که واقعاً به آن اهمیت می دهند کار می کنند. Senge موجب محبوبیت مفهوم سازمان یادگیرنده از طریق کتاب خود، رشته پنجم شد. در این کتاب، او پنج خصوصیت زیر را پیشنهاد کرد:
 
 
1.تفکر سیستمی. ایده سازمان های یادگیرنده از مجموعه مطالعاتی که تفکر سیستمی نامیده می شوند به وجود آمد. این یک قالب مفهومی است که به افراد اجازه می دهد تا کسب و کار را به عنوان موجودیت هایی محدود مطالعه کنند. سازمان های یادگیرنده زمانی از این روش تفکر استفاده می کنند که قصد بررسی شرکت خود را داشته و سیستم های اطلاعاتی دارند که عملکرد سازمان و مؤلفه های متعدد آن را به صورت کلی مشخص می کنند. فکرکردن سیستم ها اعلام می کند که خصوصیات باید در وهله اول در یک سازمان مشخص باشند تا بتوان به آن سازمان عنوان یادگیرنده داد. اگر برخی از این خصوصات وجود نداشته باشند، در این صورت سازمان نمی تواند به هدفش برسد. اما، O’Keeffe معتقد است خصوصیات یک سازمان یادگیرنده عواملی هستند به صورت تدریجی به دست می آیند نه اینکه بهشکل همزمان ایجاد شوند.
 
2.قابلیتهای(تسلط) شخصی. تعهد یک شخص به فرآیند یادگیری به عنوان تسلط شخصی شناخته می شود. یم مزیت رقابتی برای سازمانی که نیروی کارش بتواند سریع تر از نیروی کار دیگر سازمان ها یادبگیرد وجود دارد. یادگیری شخصی از طریق آموزش ، توسعه و  بهبود شخیصی پیوسته کارکنان به دست می آید؛ اما یادگیری را نمی توان به شخیصی که آن را دریافت نمی کند تحمیل کرد. تحقیقات نشان می دهند که بیشتر یادگیری ها در محل کار، تصادفی هستند و نتیجه آموزش های رسمی نمی باشند. به همین دلیل مهم است که فرهنگی ایجاد شود که در آن مهارت شخصی در زندگی روزانه تمرین شود. یک سازمان یادگیرنده به شکل مجموع یادگیری های شخصی توصیف شده است، ولی باید مکانیسم هایی برای یادیگری فردی وجود داشته باشند تا این یادگیری بتواند به یادگیری سازمانی منجر شود.
 
.
.
.
 
 
کلمات کلیدی:

سازمان یادگیرنده

ابعاد سازمان یادگیرنده

نقاط قوت سازمان یادگیرنده

چالشهای سازمان یادگیرنده

 

دانلود دانلود ترجمه مقاله رشته مدیریت با عنوان سازمان یادگیرنده

چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 12:43
ليست صفحات
تعداد صفحات : 392

تبلیغات

آمار


آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 6

آمار بازدیدآمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 228
بازدید دیروز بازدید دیروز : 1,611
بازدید هفته بازدید هفته : 7,260
بازدید ماه بازدید ماه : 37,024
بازدید سال بازدید سال : 381,275
بازدید کلی بازدید کلی : 1,024,212

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 54.145.117.60
مرورگر مرورگر :
سیستم عامل سیستم عامل :

ورود کاربران

نام کاربری :
رمز عبور :

رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد

خبرنامه

براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود