close
تبلیغات در اینترنت
دنیای رکوردهای عجیب و غریب - 10

امروز و ساعت دقیقه می باشد.

جستجوگر پیشرفته سایت



آنالیز درایوهای کششی الکتریکی

اهداف طراحان، سازندگان و استفاده كنندگان سیستم های تراكشن الكتریكی بر اساس قابلیت اطمینان حداكثر، دسترسی آسان، حداقل سرویس و نگهداری و همگی با لوكوموتیوهای مدرن با تراكشن القایی تحقق یافته است

دانلود آنالیز درایوهای کششی الکتریکی

آنالیز درایوهای کششی الکتریکی
درایوهای تراكشن جریان القایی
سیستم های تراكشن الكتریكی
درایوهای تراكشن جریان مستقیم
دانلود پایان نامه رشته الكترونیک
دانلود پایان نامه الكترونیک
درایوهای کششی
درایوهای تراکشن
دسته بندی برق، الکترونیک، مخابرات
فرمت فایل doc
حجم فایل 5086 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 140

دانلود پایان نامه مهندسی الكترونیک

آنالیز درایوهای کششی الکتریکی

 
 
پیشگفتار
در گذشته بیشتر ماشین های حمل و نقل از ولتاژ DC  ثابت ریل سوم بوسیله درایوهای DC تغذیه می شدند. موتورها بوسیله كنترل كننده های نوع مقاومتی، كه شتاب لازم را برای ماشین فراهم می كردند، كنترل می شدند. این سیستم ها همچنین شامل ترمز دینامیكی برای كم كردن شتاب و شامل سیستم های ترمز سایشی جهت پشتیبانی یا تكمیل سیستم های ترمز دینامیكی می باشند.ولی امروزه الكترونیك قدرت عامل عمده در بهبود سیستم های محركه پیشرفته شده است. وجود عناصر نیمه هادی و تولید اینورترها باعث كاهش هزینه های راهبری شده اند. گام اول جایگزینی كنتاكتورها با مقاومت ها و بوسیله یكسو كننده های كنترل شده و چاپرهای DC  جهت كنترل توان موتورهای DC  بوده است. 
 
در گام دوم كاربرد موتورهای قفس سنجابی با پیشرفت اینورترهای با ولتاژ و فركانس متغیر (VVVF) ممكن شده است. حتی در این زمینه، راه آهن به عنوان پیشگام در سیستم های الكترونیك قدرت شناخته شده است.سیستم محركه AC  درجه بالایی از ترمز احیا كننده را با مقدار بسیار كم تجهیزات ایجاد می كند. مقدار توان احیا شده به فاكتورهای زیادی از جمله مكان ایستگاه و شدت ترافیك بستگی دارد. مطالعات رایانه ای نشان داده اند كه احیای توان در سیستم های محركه AC ، 40 تا 50 درصد در مقایسه با ماشین های معادل كه با كنترل كننده های مقاومتی و ترمز دینامیكی كار می كنند بیشتر می باشد.
 
در نتیجه در حال حاضر اهداف طراحان، سازندگان و استفاده كنندگان سیستم های تراكشن الكتریكی بر اساس قابلیت اطمینان حداكثر، دسترسی آسان، حداقل سرویس و نگهداری و ... همگی با لوكوموتیوهای مدرن با تراكشن القایی تحقق یافته است. در واقع رسیدن به این هدف ناشی از موارد زیر می باشد:
 
الف) امكان استفاده از موتورهای تراكشن القایی ساده و محكم.
ب) الكترونیك قدرت و كنورترهای مدرن .
پ) كنترل و نظارت میكروپروسسوری قوی و خیلی سریع.
 
 
 
 
کلمات کلیدی:

درایوهای کششی

درایوهای تراكشن جریان القایی

سیستم های تراكشن الكتریكی

درایوهای تراكشن جریان مستقیم

 
 
 
فهرست مطالب
پیشگفتار 1

فصل اول كشش الكتریكی 3

1-1) تعیین مشخصات حركتی قطار 4
1-1-1) نیروی محرك قطار 5
شكل (1-1) منحنی نیروی كششی F بر حسب سرعت V لكوموتیو 6
1-1-2) نیروی مقاوم قطار ( Train Resistance ) 6

شكل (2-1) اثر مقاومت شیب بر روی سرعت قطار 7

1-1-3) نیروی ترمز گیری قطار 10
شکل( 3-1) منحنی نیروی ترمز گیری قطار شامل ترمزگیری الکتریکی و مکانیکی در سرعتهای مختلف 12
1-1-4) محاسبه منحی سرعت بر حسب زمان 12
شکل  (4-1) منحنی های سرعت بر حسب زمان و نیروی محرک بر حسب سرعت قطار 14
ناحیه 3 از لحظه t2 تا t3 : 14

1-2) تعیین مشخصات موتورهای کششی 15

1-2-1) مشخصه گشتاور – سرعت موتورهای الکتریکی 16
شکل (6-1) منحنی گشتاور باز دارنده الکتریکی بر حسب سرعت 17
1-2-2) عملکرد موازی 18
1-2-3) نوسانهای ولتاژ 18
1-2-4)محدودیت وزن وحجم 18

 

فصل دوم: موتورهای تراكشن جریان مستقیم 20

تاریخچه سیستم های حمل و نقل الكتریكی DC 20

2-2) موتور جریان مستقیم با تحریك موازی 22
شكل (1-2) مشخصه گشتاور الكتریكی و جریان آرمیچر بر حسب سرعت   موتور تحریك موازی 23

2-3) موتورهای جریان مستقیم با تحریك مجزا 24

2-3-1) معادلات ماشین جریان مستقیم با تحریك مجزا 25
شكل (2-2) مدل ماشین تحریك مجزا با فرض خطی بودن مشخصه مغناطیسی 25
در زیر به نحوه ی  كنترل موتور در دو ناحیه مذكور  می پردازیم: 26
الف) ناحیه اول موتوری 26

2-3-3) كنترل ماشین جریان مستقیم با تحریك مجزا درحالت ژنراتوری 28

الف) ناحیه اول ژنراتوری 28
شكل (5-2) منحنی مشخصه های ژنراتور در حالت توان ثابت در ناحیه اول 30
شكل (6-2) منحنی مشحصه های ژنراتور در حالت گشتاور ثابت در ناحیه اول 31
ب) ناحیه دوم ژنراتوری 32
ج) ناحیه سوم ژنراتوری 32
شكل (7-2) منحنی مشخصه های ماشین در ناحیه دوم ژنراتوری 33
شكل (8-2) منحنی مشخصه های ماشین در ناحیه سوم ژنراتوری 33
2-4) موتور جریان مستقیم با تحریك سری 33
2-4-2) كنترل ماشین جریان مستقیم با تحریك سری در حالت موتوری 36
در زیر بنحوة كنترل موتور در دو ناحیه موتوری می پردازیم. 36
الف) ناحیه اول موتوری 36
ب) ناحیه دوم موتوری 36
شكل (10-2) منحنی مشخصه های ماشین سری در ناحیه اول موتوری 37
شكل (11-2) مقاومت قابل تنظیم برای كنترل ماشین در ناحیه دوم موتوری 37
شكل (12-2) منحنی مشخصه های ماشین سری در ناحیه دوم موتوری 38
2-4-3) كنترل ماشین جریان مستقیم با تحریك سری در حالت ژنراتوری 38

نحوه كنترل ژنراتور در سه ناحیه مذكور می پردازیم: 39

ناحیه اول ژنراتوری 39
شكل (14-2) منحنی مشخصه های ماشین سری در ناحیه اول ژنراتوری در حالت گشتاور ثابت 40
ناحیه دوم ژنراتوری 40
ناحیه سوم ژنراتوری 41
 

فصل سوم: مدارهای كنترل سیستم های تراكشن جریان مستقیم 43

شکل (3-3) یک نمونه مدار کنترل موتور سری با استفاده از چاپر به عنوان منبع تغذیه ورودی 48
شکل (4-3) یک نمونه مدار کنترل ماشین سری با قابلیت بازیابی انرژی 49
 
فصل چهارم: ملاحظات كاربردی 56

4-1) تاریخچه سیستم های حمل و نقل الکتریکی AC 56

4-2) مقایسه کاربرد موتورهای القایی قفسه سنجابی با انواع دیگرسیستم های کشنده 58

4-2-1) مقایسه با موتور DC 58
1) سرعتهای زیاد : 58
2) مقاومت و قابلیت بالا و هزینه نگهداری و تعمیرات کم : 58
3) گشتاور یکنواخت بالا با قابلیت اضافه بار ذاتی : 58
4) نسبت توان به وزن بالا: 59
5) قابلیت ترمز احیا کنندة ذاتی : 59
6) مشخصه گشتاور – سرعت تند (Hteep ) : 59

7) عملکرد پایدار با اتصال موازی : 59

4-2-2) مقایسه با  موتور سنكرون : 60
جدول (1-4) مقایسه موتور القایی با موتور سنکرون 60
4-3-1) ایجاد گشتاور در موتور القایی سه فاز 62
شکل(1-4)مدار معادل تکفاز موتور القایی 64
شکل(4-4) منحنی گشتاور- سرعت در فرکانس و ولتاژ ثابت 69

4-3-5) عملکرد فرکانس متغیر 72

شکل (7-4) منحنی های گشتاور لغزش در نسبت ثابت ( هرتز/ ولت) 73
شکل (8-4) ناحیه های مختلف منحنی گشتاور – سرعت با منبع تغذیه فرکانس متغیر – ولتاژ متغیر 74
شکل (9-4) ارتباط بین فرکانس – ولتاژ در ماشین القایی 74
4-3-7)عملکرد HP ثابت (Constant-Horse Power) 75
 

فصل پنجم طراحی و مقادیر نامی موتور و اینورتر در سیستم های تراكشن القایی 78

مشخصه های مورد نظر سیستم تراكشنن الكتریكی مناسب بدین صورت خلاصه می شود: 84
الف) چگالی گشتاور بالا [N.m/kg] ، چگالی توان بالا [Kw/Kg]، كمترین ابعاد. 84
ب) ناحیه توان ثابت وسیع، كمترین توان ظاهری اینورتر [KVA]. 84
پ) راندمان بالا. 84
5-2-2) معیار طراحی موتور 88
ب) نسبت طول رتور به قطر رتور   89
جدول (1-5) تأثیر نسبت طول به قطر رتور   بر مشخصه های موتور ( P.U.) 89
جدول (2-5) تأثیر تعداد شیارهای استاتور بر مشخصه های موتور (P.U. ) 90
ت) ضخامت فاصله هوایی 91
جدول (3-5) تأثیر ضخامت فاصله هوایی بر مشخصه های موتور (P.U. ) 91
ث) همانطور كه گفته شد، یك وسیله نقلیه الكتریكی اغلب در ناحیه تضعیف میدان كار می كند 91
جدول (5-5) مقایسه بین پارامترهای دو موتور: طرح معمولی و طرح مخصوص 94
5-3) فاكتورهای احیا كنندگی (Regeneration Factors) 95
5-4) بررسی نمونه عملی 98
 

فصل ششم :درایوهای تراكشن اینورتری پیشرفته و كنترل آنها 103

6-1) سیر تكامل درایو AC در سیستم های تراكشن 103
6-2) درایوهای تراكشن موتور القایی 105
شكل (1-6) درایوهای تراكشن با موتورهای سه فاز 106
6-2-2) درایوهای تراكشن اینورتر منبع جریان تغذیة DC 108
شكل (4-6) وضعیت های حلقه DC یك درایو اینورتر منبع جریان 111
شكل (5-6) اینورتر منبع ولتاژ مدار قدرت و شكل موج ها 113
شكل (6-6) مدار قدرت یك فاز اینورتر NPC سه سطحی را نشان می دهد 115
شكل (6-6) اینورتر منبع ولتاژ سه سطحی NPC- مدار قدرت و جدول سوئیچینگ 116
6-2-4) درایوهای تراكشن VSI تغذیه AC مبدل پالس 116
6-2-6-1) PWM موج مربعی(Square – Wave PWM) 120
شكل( 9-6) شكل موج های ورودی و خروجی مقایسه كننده یك اینورتر  PWM موج مربعی 120
6-2-6-2) PWM سینوسی (Sinusoidal PWM) 122
شكل (11-6) روش مدولاسیون برای قطار Eurostar 124
شكل(12- 6) سیستم كنترل كننده جریان PWM در حالت كلی 126
 
پیوست 1 129
مقایسه سیستم های محرك انواع لوكوموتیو و انتخاب سیستم مناسب برای حمل و نقل ریلی 129
منابع 140
 

 

دانلود آنالیز درایوهای کششی الکتریکی

یکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 19:57
داده کاوی و کاوش قوانین ارتباطی

امروزه با گسترش سیستم‌های پایگاهی و حجم بالای داده‌های ذخیره شده در این سیستم‌ها، نیاز به ابزاری است تا بتوان داده‌های ذخیره شده را پردازش کرد و اطلاعات حاصل از این پردازش را در اختیار کاربران قرار داد

دانلود داده کاوی و کاوش قوانین ارتباطی

وب کاوی
متن کاوی
داده کاوی
دیتا ماینینگ
کاوش قوانین ارتباطی داده کاوی
دانلود پایان نامه رشته کامپیوتر
داده کاوی و کاوش قوانین ارتباطی
دانلود پایان نامه داده کاوی
دانلود پروژه داده کاوی
دانلود پایان نامه کامپیوتر
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 3968 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 117

دانلود پایان نامه رشته کامپیوتر

داده کاوی و کاوش قوانین ارتباطی

 
چکیده:
در دو دهه قبل توانایی های فنی بشر برای تولید و جمع آوری داده‌ها به سرعت افزایش یافته است. عواملی نظیر استفاده گسترده از بارکد برای تولیدات تجاری، به خدمت گرفتن کامپیوتر در کسب و کار، علوم، خدمات  دولتی و پیشرفت در وسائل جمع آوری داده، از اسکن کردن متون و تصاویر تا سیستمهای سنجش از دور ماهواره ای، در این تغییرات نقش مهمی دارند.
 
بطور کلی استفاده همگانی از وب و اینترنت به عنوان یک سیستم اطلاع رسانی جهانی ما را مواجه با حجم زیادی از داده و اطلاعات می‌کند. این رشد انفجاری در داده‌های ذخیره شده، نیاز مبرم وجود تکنولوژی های جدید و ابزارهای خودکاری را ایجاد کرده که به صورت هوشمند به انسان یاری رسانند تا این حجم زیاد داده را به اطلاعات و دانش تبدیل کند. داده کاوی به عنوان یک راه حل برای این مسائل مطرح می باشد. در یک تعریف غیر رسمی داده کاوی فرآیندی است، خودکار برای استخراج الگوهایی که دانش را بازنمایی می کنند، که این دانش به صورت ضمنی در پایگاه داده های عظیم، انباره داده  و دیگر مخازن بزرگ اطلاعات، ذخیره شده است.
 
به لحاظ اینکه در چند سال اخیر مبحث داده کاوی و اکتشاف دانش موضوع بسیاری از مقالات و کنفرانسها قرار گرفته و نرم افزار های آن در بازار به شدت مورد توجه قرار گرفته، از اینرو در مقاله سعی بر آن شده تا گذری بر آن داشته باشیم.در این پایان نامه درفصل مروری بر داده کاوی خواهیم داشت . که به طور عمده به تاریخچه ، تعاریف، کاربردها وارتباط آن با انبار داده و OLAP خواهیم پرداخت. در پایان فصل مراحل فرایند کشف دانش از پایگاه داده ها را ذکر کردیم که داده کاوی یکی از مراحل آن است.در فصل 2 یکی از شیوه های داده کاوی که از سبد خرید گرفته شده  است توضیح داده شده است . در این فصل به شرح قوانین ارتباطی خواهیم پرداخت که در آن بعد از دسته بندی الگوریتمها ، الگوریتم Apriori ( که یک الگوریتم پایه در این زمینه است ) و الگوریتم FP-Growth ( یک الگوریتم جدید میباشد) را با شرح یک مثال توضیح می دهیم و در آخر آن دو را با هم مقایسه می کنیم . در فصل 3 مباحث وب کاوی و متن کاوی را که در بسیاری از مراجع جزء کاربردهای داده کاوی به حساب می آید شرح داده خواهد شد.
 
 
کلمات کلیدی:

وب کاوی

متن کاوی

داده کاوی

دیتا ماینینگ

کاوش قوانین ارتباطی داده کاوی

 
 
 
 
مقدمه:
امروزه با گسترش سیستم‌های پایگاهی و حجم بالای داده‌های ذخیره شده در این سیستم‌ها، نیاز به ابزاری است تا بتوان داده‌های ذخیره شده را پردازش کرد و اطلاعات حاصل از این پردازش را در اختیار کاربران قرار داد.با استفاده از پرسش‌های ساده در SQL و ابزارهای گوناگون گزارش‌گیری معمولی، می‌توان اطلاعاتی را در اختیار کاربران قرار داد تا بتوانند به نتیجه‌گیری در مورد داده‌ها و روابط منطقی میان آنها بپردازند. امّا وقتی که حجم داده‌ها بالا باشد، کاربران هرچند زبر دست و با تجربه باشند نمی‌توانند الگوها مفید را در میان حجم انبوه داده‌ها تشخیص دهند و یا اگر قادر به این کار هم باشند، هزینه عملیات از نظر نیروی انسانی و مادی بسیار بالا است. از سوی دیگر، کاربران معمولاً فرضیه‌ای را مطرح می‌کنند و سپس بر اساس گزارشات مشاهده شده به اثبات یا رد فرضیه می‌پردازند، در حالی که امروزه نیاز به روشهایی است که اصطلاحاً به کشف دانش   بپردازند یعنی با کمترین دخالت کاربر و بصورت خودکار الگوها و رابطه‌های منطقی را بیان نمایند.
 
داده کاوی  یکی از مهمترین این روشها است که به الگوهای مفید در داده‌ها با حداقل دخالت کاربران شناخته می‌شوند واطلاعاتی را در اختیار کاربران و تحلیل گران قرار می‌دهند تا براساس آن تصمیمات مهم و حیاتی در سازمانها اتخاذ شوند.اصطلاح داده کاوی زمانی بکار برده می‌شود که با حجم بزرگی از داده‌ها، در حد مگا یا ترابایت، مواجه باشیم. در تمامی منابع داده کاوی بر این مطلب تأکید شده است. هرچه حجم داده‌ها بیشتر و روابط آنها پیچیده تر باشد دسترسی به اطلاعات نهفته در میان داده ها مشکل تر می‌شود و نقش داده کاوی بعنوان یکی از روش های کشف دانش، روشن‌تر می‌گردد.داده کاوی بطور همزمان از چندین رشته علمی بهره می‌برد نظیر: تکنولوژی پایگاه داده، هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، شبکه‌های عصبی، آمار، الگو، سیستم‌های مبتنی بر دانش ، حصول دانش ، بازیابی اطلاعات ، محاسبات سرعت بالا  و بازنمایی بصری داده .
 
 
 
 
فهرست مطالب
چکیده 2

فصل1: مقدمه ای بر داده کاوی  13

1-1 تعریف داده کاوی   .15

2-1 تاریخچه داده کاوی   16

3-1 چه چیزی سبب پیدایش داده کاوی شده است؟   17

4-1 اجزای سیستم داده کاوی   .19

5-1 جایگاه داده کاوی در میان علوم مختلف   21
6-1 قابلیتهای داده کاوی   .22

7-1 چرا به داده کاوی نیاز داریم؟   .23

8-1 داده کاوی چه کارهایی نمی تواند انجام دهد؟   25
9-1 کاربردهای داده کاوی   .25
1-9-1 کاربردهای پیش بینی کننده   .27
2-9-1 کاربردهای توصیف کننده   27
10-1 ابزارهای تجاری داده کاوی   .28
11-1 داده کاوی و انبار داده ها   .29
1-11-1 تعاریف انبار داده   29

2-11-1 چهار خصوصیت اصلی انبار داده   .30

3-11-1 موارد تفاوت انبار داده و پایگاه  داده   31
12-1 داده کاوی و OLAP   .33
1-12-1 OLAP   .33
2-12-1 انواع OLAP   .34

13-1 مراحل فرایند کشف دانش از پایگاه داده ها   .34

1-13-1 انبارش داده ها   35
2-13-1 انتخاب داده ها   36
3-13-1 پاکسازی- پیش پردازش- آماده سازی   36
4-13-1 تبدیل داده ها   36

5-13-1 کاوش در داده ها (Data Mining)   .37

6-13-1 تفسیر نتیجه   38

 

فصل 2: قوانین ارتباطی   .39

1-2 قوانین ارتباطی   40
2-2 اصول پایه   .41
1-2-2 شرح مشکل جدی   .41
2-2-2 پیمایش فضای جستجو   .43
3-2-2 مشخص کردن درجه حمایت مجموعه اقلام   .45
3-2 الگوریتمهای عمومی   45
1-3-2 دسته بندی   45
2-3-2 BFS و شمارش رویداد ها   .46
3-3-2 BFS و دونیم سازی TID-list   .47
4-3-2 DFS و شمارش رویداد   47
5-3-2 DFS و دو نیم سازی TID-list  48

4-2 الگوریتم Apriori   48

1-4-2 مفاهیم کلیدی   .48
2-4-2 پیاده سازی الگوریتم Apriori   49
3-4-2 معایب Apriori و رفع آنها   .54

5-2 الگوریتم رشد الگوی تکرارشونده   55

1-5-2 چرا رشد الگوی تکرار سریع است؟   .58

6-2 مقایسه دو الگوریتم Apriori و FP-growth   59

7-2 تحلیل ارتباطات   63
 

فصل 3: وب کاوی و متن کاوی   .65

1-3 وب کاوی   .66

1-1-3 الگوریتمهای هیتس و لاگسام   .69

2-1-3 کاوش الگوهای پیمایش مسیر   76
2-3 متن کاوی   .90
1-2-3 کاربردهای متن کاوی   .92
1-1-2-3 جستجو و بازیابی   95
2-1-2-3 گروه بندی و طبقه بندی   97
3-1-2-3 خلاصه سازی   99
4-1-2-3 روابط میان مفاهیم   .101
5-1-2-3 یافتن و تحلیل گرایشات   
6-1-2-3 برچسب زدن نحوی (pos)   .
7-1-2-3 ایجاد Thesaurus و آنتولوژی به صورت اتوماتیک   .107
2-2-3 فرایند متن کاوی   .
3-2-3 روشهای متن کاوی   .110
مراجع   .116
 
 
فهرست اشکال
1-1 مراحل فرایند کشف دانش   17
2-1 سیر تکاملی صنعت پایگاه داده   19
3-1 معماری یک نمونه سیستم داده کاوی   .20
4-1 نرخ رشد اطلاعات   .24
5-1 کاربرد پیش بینی کننده   27
6-1 داده ها از انبار داده ها استخراج می گردند   32
7-1 داده ها از از چند پایگاه داده  استخراج می گردند   32
1-2 شبکه‌ای برای     .

3-2 دسته بندی الگوریتمها   46

4-2 پایان الگوریتم Apriori   52
5-2 درخت الگوی تکرار   57
6-2 اندازه گیری کارکرد درجه حمایت برای پایگاه داده D1 40K   61
7-2 اندازه گیری Apriori با درجه حمایت/تراکنش   .62
8-2 اندازه گیری FP-growth با درجه حمایت/تراکنش   62
1-3 مقداردهی اولیه الگوریتم HITS   72
2-3 مثالی از الگوهای پیمایش   .80
3-3 فرایند متن کاوی   .86
4-3 مثال یافتن روابط   .88
 
 
فهرست جداول
1-2 کاوش FP-tree با ایجاد پایگاه های الگوشرطی   .58
2-2 پارامترها   .59
3-2 نتایج برای فاکتور درجه حمایت 5%   60
4-2 نتایج برای D1 150K با درجه حمایت   .61
1-3 تراکنش های توصیف شده توسط مجموعه ای از URLها   .75
2-3 نمایش URLها به عنوان بردارهایی از فعالیت گروه تراکنش   75
3-3 یک SOM مرسوم که توسط توصیف URLها تولید شده است   76
 

دانلود داده کاوی و کاوش قوانین ارتباطی

یکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 19:56
رابطه کیفیت زندگی کاری و عملکرد مدیران

این پژوهش به منظور مطالعه رابطه کیفیت زندگی کاری و عملکرد مدیر گروه های آموزشی دانشگاه اصفهان میپردازد

دانلود رابطه کیفیت زندگی کاری و عملکرد مدیران

عملکرد مدیران
کیفیت زندگی کاری
مدیران گروه های آموزشی دانشگاه اصفهان
دانلود مقالات رشته مدیریت دولتی
دانلود مقالات مدیریت دولتی
دانلود مقالات مدیریت
رابطه کیفیت زندگی کاری و عملکرد مدیران
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل pdf
حجم فایل 230 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 16

دانلود مقاله رشته مدیریت دولتی

رابطه کیفیت زندگی کاری و عملکرد مدیران

(مدیران گروه های آموزشی دانشگاه اصفهان)
 
 
*ضمیمه شدن پرسشنامه کیفیت زندگی کاری بصورت رایگان
 
 
چکیده: 
این پژوهش به منظور مطالعه رابطه کیفیت زندگی کاری و عملکرد مدیر گروه های آموزشی دانشگاه اصفهان در یک نمونه 60 نفری از مدیر گروه ها از بین جامعه آماری 99 نفری با اجرای پرسش نامه کیفیت زندگی کاری والتون و پرسش نامه محقق ساخته عملکرد شغلی انجام گرفته است. عملکرد شغلی مدیر گروه ها در این پژوهش توسط اساتید گروه ها مورد سنجش قرار گرفته است. روش تحقیق توصیفی- همبستگی بوده و برای تعیین مولفه برتر و موثرتر از بین مولفه های کیفیت زندگی کاری، تحلیل رگرسیون گام به گام صورت گرفته است. 
 
نتایج به دست آمده حاکی از آن است که در این پژوهش، ضریب همبستگی بین کیفیت زندگی کاری و عملکرد شغلی 0.763 که در سطح 0.01 معنادار می باشد. همچنین همه مولفه های کیفیت زندگی کاری (پرداخت کافی، محیط ایمن، تامین فرصت رشد، قانون گرایی در کار، وابستگی اجتماعی، فضای کلی زندگی، یکپارچگی و انسجام اجتماعی و توسعه قابلیت های انسانی) با عملکرد رابطه مثبت و معنی داری داشته اند. نتایج حاصل از تحلیل رگرسیون نشان داد که از بین مولفه های کیفیت زندگی کاری متغیرهای توسعه قابلیت های انسانی، قانون گرایی در سازمان کار، فضای کلی زندگی و یکپارچگی و انسجام اجتماعی به عنوان متغیرهای پیش بین، معیار ورود به معادله نهایی رگرسیون برای توضیح تغییرات عملکرد مدیر گروه ها (متغیر ملاک)، را به دست آورده اند.
 
 
 
كلید واژه:

عملکرد مدیران

کیفیت زندگی کاری

مدیران گروه های آموزشی دانشگاه اصفهان

 
 
 

دانلود رابطه کیفیت زندگی کاری و عملکرد مدیران

یکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 19:54
دانلود پایان نامه رشته علوم ارتباطات اجتماعی با عنوان جرایم رسانه ای

در این پایان نامه موضوعاتی چون؛ جرم مطبوعاتی چیست؟ تعریف های از ابعاد مختلف صورت گرفته است و روی این موضوع مکث شده که آیا در جرایم مطبوعاتی علاوه‌ بر مدیر مسؤول، نویسنده‌ و ژورنالیست هم‌ مسؤولیتی دارند و یا نه؟

دانلود دانلود پایان نامه رشته علوم ارتباطات اجتماعی با عنوان جرایم رسانه ای

جرم مطبوعاتی
جرایم رسانه ای
اصول اخلاقی روزنامه نگاری
دانلود پایان نامه رشته علوم ارتباطات اجتماعی
دانلود پایان نامه علوم ارتباطات اجتماعی
دانلود پایان نامه علوم ارتباطات
دانلود پایان نامه جرایم رسانه ای
دسته بندی رسانه و علوم ارتباطات
فرمت فایل doc
حجم فایل 182 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 96

دانلود پایان نامه رشته علوم ارتباطات اجتماعی با عنوان جرایم رسانه ای

*قابل استفاده برای رشته مدیریت رسانه
 
 
چکیده:
در این پایان نامه موضوعاتی چون؛ جرم مطبوعاتی چیست؟ تعریف های از ابعاد مختلف صورت گرفته است و روی این موضوع مکث شده که آیا در جرایم مطبوعاتی علاوه‌ بر مدیر مسؤول، نویسنده‌ و ژورنالیست هم‌ مسؤولیتی دارند و یا نه؟ علاوه برآن روی آزادى مطبوعات، جرایم و تخطی های مطبوعاتى، منموعیت نشر مطالب از طریق وسایل علنی در قانون جزای افغانستان، توهین به اشخاص رسمی، ایجاد تفرقه و تشویق به زیر پا گذاشتن قانون، نشر مطالب ممنوع، رسانه ها عامل مسایل جرمی، سانسور به صورت نهایت کوتاه، کاپی رایت یا حق چاپ، قانون کاپی رایت از چه زمانی آغاز می‏شود و چه شرایطی دارد؟ زمان ختم کاپی رایت یک اثر  و در آخر اثر قانون رسانه های افغانستان و مقایسة آن با قانون پیشین و معاهده جهانی حق تقلید 1952 در نظر گرفته شده است. 
 
 
 
کلمات کلیدی:

جرم مطبوعاتی

جرایم رسانه ای

اصول اخلاقی روزنامه نگاری

 
 
 
فهرست مطالب
جرایم رسانه‏ای1
چکیده:2
جرم مطبوعاتی چیست؟6
الف-تعریف عام جرم مطبوعاتی:7
ب. تعریف جرم مطبوعاتی:8
آیا در جرایم مطبوعاتی علاوه‌ بر مدیر مسؤول، نویسنده‌ وژورنالیست هم‌ مسؤولیتی دارند؟8
آزادى مطبوعات، جرایم و تخطی های  مطبوعاتى11
منموعیت نشر مطالب از طریق وسایل علنی در قانون جزای افغانستان14
رسانه ها عامل مسایل جرمی20
سانسور چیست؟33
کاپی رایت چیست؟34
قانون رسانه های کشور مصوب  اسد 138836
ماده سیزدهم:رسانه برقی عامه: رادیو تلویزیون ملی افغانستان:43
مقایسه قانون رسانه های 1388 با قانون پیشین56
افزایش مواد57
دریافت و بررسی تقاضاها برای تاسیس رسانه ها60
رادیو و تلویزیون ملی:60
فقرات افزودی در بخش نشرات ممنوعه:61
معاهده جهانی حق تقلید 195263
تصمیم نامه مربوط به ماده یازدهم:87
نتیجه:89
پیشنهادها:93
منابع:97
 
 
 
 

دانلود دانلود پایان نامه رشته علوم ارتباطات اجتماعی با عنوان جرایم رسانه ای

یکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 19:53
پیشینه و نمونه های جهانی آیین نامه های اخلاقی و لزوم تدوین اصول اخلاق حرفه‏ ای روزنامه نگاری

یكی از عمده ‏ترین پریشانی خاطر مدیران مسؤول حس مسؤولیت و تعهد كامل به مسایل در جامعه و حرفة خود به كار پردازند و اصول اخلاقی حاكم برحرفة خود را رعایت كنند

دانلود پیشینه و نمونه های جهانی آیین نامه های اخلاقی و لزوم تدوین اصول اخلاق حرفه‏ ای روزنامه نگاری

اخلاق رسانه ای
اصول اخلاق حرفه‏ای
آیین نامه های اخلاقی
دانلود پایان نامه علوم ارتباطات اجتماعی
دانلود پایان نامه رشته علوم ارتباطات
نمونه های جهانی آیین نامه های اخلاقی
لزوم تدوین اصول اخلاق حرفه‏ ای روزنامه نگاری
دسته بندی رسانه و علوم ارتباطات
فرمت فایل doc
حجم فایل 167 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 71

دانلود پایان نامه رشته علوم ارتباطات اجتماعی

پیشینه و نمونه های جهانی آیین نامه های اخلاقی و لزوم تدوین اصول اخلاق حرفه‏ ای روزنامه نگاری

*قابل استفاده برای رشته مدیریت رسانه
 
مقدمه:
یكی از عمده‏ ترین پریشانی خاطر مدیران مسؤول در سطوح مختلف، چگونگی ایجاد بسترهای مناسب بـرای عوامل انسانی شاغل در تمام حرفه هاست تا با حس مسؤولیت و تعهد كامل به مسایل در جامعه و حرفة خود به كار پردازند و اصول اخلاقی حاكم برحرفة خود را رعایت كنند.
 
از نظر تاریخی طبق گزارش مك براید«تدوین هنجارهای اخلاق حرفه‏ای» برای نخستین بار در سالهای دهه 1920 آغاز شد. در حال حاضر تعداد شصت كشور در سراسر دنیا نظام نامه‏های كم و بیش گسترده‏ای را كه اغلب مورد پذیرش خود اشخاص حرفه‏ای قرار گرفته است، پذیرفته اند ... از سوی دیگر شمار نظام نامه هایی كه حاوی اصول حاكم بر وظایف و مسؤولیت های ژورنالیستان در قبال جامعه بین‏المللی یا كشورهای خارجی باشد، اندك است... این مسأله برای نخستین بار... در چارچوب سازمان ملل مورد بحث قرار گرفت. بین سالهای 1950 و 1952 كمیسیون فرعی آزادی اطلاعات و مطبوعات، پیش‏نویس نظامنامة بین‏المللی اصول اخلاقی پرسونل اطلاعاتی (Draft International Code of Ethicsfor Information Personnel)را تهیه كرد. در سال 1954 مجمع عمومی تصمیم گرفت روی این پیش‏نویس اقدامی نكند و بعداً آن را به رسانه ها و انجمنهای صنفی آنها ارسال داشت تا آن طور كه مناسب بدانند اقدام كنند.
 
«مادة هشت «اعلامیة اصول اساسی نقش رسانه‏های گروهی در تقویت صلح و تفاهم بین‏المللی، ترویج حقوق بشر و مبارزه با نژادپرستی، آپارتاید و تحریك جنگ (قطعنامه شماره 2/3/9/4 مورخ 1978 كنفرانس عمومی یونسكو) نیز تأکید كرده است: 
«نهادهای حرفه‏ای و افرادی كه در آموزش حرفه‏ای ژورنالیستان و سایر عوامل رسانه های جمعی مشاركت دارند و آنها را در انجام كارهایشان به صورت مسؤولانه كمك می‏كنند، بایستی در مقام تهیه و اجرای قواعد اخلاق حرفه‏ای اهمیت خاصی به اصول این اعلامیه بدهند.»
 
البته باید تهیه و تصویب «پیش نویس قواعد اخلاق حرفه‏ای بین‏المللی» توسط شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد را نیز به فهرست تلاش هایِ انجام شده افزود.
در مقدمة این پیش نویس معتبر جهانی به گونة صریح و جالب براین نكته تأکید شده است كه رعایت موازین اخلاقی نه تنها با مقتضیات حرفة ژورنالیزم و فعالیت رسانه ها منافاتی ندارد، بلكه «معیار رفتار حرفه‏ای» و تضمین بهتر آزادی اطلاعات و مطبوعات است. بر همین اساس در مادة اول بر‏ رعایت دقت و صحت، به موازات احترام به حق مخاطبان بر دسترسی به اطلاعات تصریح شده است. در مادة دوم نیز اولویت منافع عمومی بر امتیازهای شخصی و منافع خصوصی رسانه‏ها و فعالان در آنها مورد توجه قرار گرفته و مصادیقی نیز ذكر گردیده است.
 
حاكمیت كرامت و حیثیت حرفة ژورنالیزم بر هر آنچه مسؤولان رسانه‏ها از كاركنان خود می‏خواهند یا آنان، خود، انجام می‏دهند، به عنوان اصل خدشه ناپذیر در مادة بعد مورد یادآوری قرار گرفته و از جمله بر وجود مسؤولیت در برابر بهره برداری از حق آزادی انتشار، حرمت حریم خصوصی اشخاص و مرز آن با منافع عمومی و حفظ حقوق منابع خبری تأکید شده است.مادة چهارم به لزوم كسب دانش و مهارت لازم برای ارائه تحلیل دقیق و منصفانة حوادث خارجی اشاره كرده و در آخرین ماده نیز ضرورت داوطلبانه بودن رعایت اخلاق حرفه‏ای و عدم دخالت دولت در آن مورد تصریح قرار گرفته است تا یكی از تفاوت های اصلی حقوق با اخلاق نادیده گرفته نشود.
 
 
 
کلمات کلیدی:

اخلاق رسانه ای

اصول اخلاق حرفه‏ای

آیین نامه های اخلاقی

 
 
 
 
 
فهرست مطالب
مقدمه :2
هدف تحقیقResearch Target:6
اهمیت تحقیق :Research Importance7
طرح مسألهFeature Problem:10
چارچوب نظری تحقیق:Frame Work Of Research :11
محدود یت های تحقیق Research Limitation :11

فصل اول:پیشینه و نمونه های جهانی نظامنامه های اخلاقی13

لزوم دید تدوین اصول اخلاق حرفه ای خبرنگاری18
اخلاق و انتظارات اجتماعی در كلی ترین حالت خود شامل چهار ارزش زیر می‏شود:20
1 - صداقت و راستگویی20
2 - انصاف و برابری20
3 - امانت داری20
4 - وفاداری و احساس مسؤولیت اجتماعی.20
پدیدة اخلاقی، كه اخلاقیات ژورنالیزم متولد آن است، تحت سه مقوله مشخص و كاملاً وابسته به هم قرار می‏گیرد. این سه عبارتند از:21
1.قضاوت اخلاقی21
2.    عاطفه اخلاقی21
3.   اراده و اختیار اخلاقی.21
اصل اول- حق مردم در دستیابی به اطلاعات:22
اصل دوم- ژورنالیست باید خود را وقف حقیقت نماید.23
اصل سوم- مسؤولیت اجتماعی ژورنالیست:23
اصل چهارم- شرافت حرفه‏ای ژورنالیست:24
اصل پنجم- دسترسی همگانی و مشاركت:24
اصل ششم- احترام به حریم خصوصی و حیثیت انسانی:24
اصل هفتم- احترام به منافع عمومی:24
احترام كامل به حیثیت ملی جامعه، نهادهای دموكراتیك، عفت عمومی، اخلاق و عرف جامعه را ضروری می‏داند.24
اصل هشتم- احترام به ارزشهای جهانی و متنوع فرهنگها:24
اصل نهم-محو جنگ و سایر مصایب فراروی بشر:25
اصل دهم- برپایی نظم اطلاعاتی و ارتباطی نوین جهانی:25
اصل طرفداری از استبداد:26
اصل طرفداری از آزادی:27

فصل دوم:کدهای جهانی اخلاق ژورنالیزم مشکلات، محدودیت‌ها و پیشنهادها30

کدهای جهانی اخلاق ژورنالیزم و ارتباطات32
پیش نویس سند میثاق اصول اخلاقی حرفة‎ ‎ژورنالیزم43
حقوق و‎ ‎امتیازهای ژورنالیزم45
مسؤولیت اجتماعی خبرنگار50
اصول اخلاقی ژورنالیستان و رسانه های افغاانستان (طرح )51
منابع:65
 
 

دانلود پیشینه و نمونه های جهانی آیین نامه های اخلاقی و لزوم تدوین اصول اخلاق حرفه‏ ای روزنامه نگاری

یکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 19:53
بررسی رابطه کیفیت زندگی کاری با عملکرد مدیران

کیفیت زندگی کاری فرآیند تصمیم گیری مشترک، همکاری و سازش متقابل میان مدیریت و کارکنان می باشد و هدف آن تغییر شرایط کاری به گونه ای است که کارکنان مشارکت بیشتری در کار داشته باشند

دانلود بررسی رابطه کیفیت زندگی کاری با عملکرد مدیران

عملکرد مدیران
کیفیت زندگی کاری
رابطه مدیران و کارکنان
رابطه کیفیت زندگی کاری با عملکرد مدیران
دانلود پایان نامه رشته مدیریت دولتی
دانلود پایان نامه مدیریت دولتی
دانلود پایان نامه مدیریت
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 202 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 83

دانلود پایان نامه رشته مدیریت دولتی

بررسی رابطه کیفیت زندگی کاری با عملکرد مدیران

 
مقدمه
کیفیت زندگی کاری فرآیند تصمیم گیری مشترک، همکاری و سازش متقابل میان مدیریت و کارکنان می باشد و هدف آن تغییر شرایط کاری به گونه ای است که کارکنان مشارکت بیشتری در کار داشته باشند. به عبارت دیگر، کیفیت زندگی کاری یک راه مجاری ارتباطی باز و متناسبی را برای همه اعضاء سازمان فراهم می کند تا در تصمیماتی که بر شغلشان به طور خاص و بر محیط کارشان به طور عام اثر می گذارد، به نوعی دخالت داشته باشند تا در نتیجه آن مشارکت و رضایت شغلی آنان بیشتر شود و فشار عصبی ناشی ازکار برایشان کاهش یابد. در واقع کیفیت زندگی کاری نمایانگر نوعی فرهنگ سازمانی و شیوه مدیریت است که کارکنان براساس آن احساس مالکیت، خودگردانی، مسئولیت و عزت نفس می کنند. بنابراین بهبود کیفیت زندگی کاری، با افزایش تعهد سازمانی میتواند در کاهش رفتارهای ناهنجار کارمندان و کارکنان سازمانها موثر باشد.
 
کیفیت زندگی کاری از جمله مباحث مهمی است که در دنیای امروز بخش قابل توجهی از وقت و بودجه و توجه مدیران را به خود اختصاص داده است. اما کیفیت زندگی کاری براساس فرهنگ خاص هر سازمان معنی پیدا می کند. یعنی تصور هر  فضای فرهنگی از کیفیت زندگی کاری، تصور ویژه ای است که مدیران باید در جهت شناخت آن تلاش نمایند. بنابراین باید دید که زبان ساکت فرهنگ، کیفیت زندگی کاری را چگونه تفسیر می کند. 
 
 
کلمات کلیدی:

عملکرد مدیران

کیفیت زندگی کاری

رابطه مدیران و کارکنان

رابطه کیفیت زندگی کاری با عملکرد مدیران

 
 

تاریخچه کیفیت زندگی کاری

توجهی که امروزه به کیفیت زندگی کاری می شود، بازتابی از تکامل اجتماعی و کاری در سازمان و جامعه می باشد. والتون  معتقد است که کیفیت زندگی کاری پاسخی برای کاهش بهره وری سازمان بود که در او اخر دهه 60 و اوایل دهه 70 از سوی تعدادی از روانشناسان صنعتی مطرح شد (والتون، 1973). هرتزبرگ  هم مطرح می کند که تعدادی از تحقیقات انجام شده در آمریکا و بریتانیا نشان میدهند که توسعه مدل طراحی مجدد شغل که هدف بهبود بهره وری کارکنان و کاهش نارضایتی شغلی است یک راه برای مقابله با عدم انعطاف تیلوریسم می باشد. همچنین کیفیت زندگی کاری با تغییر سازمانی که بیشتر افزایش انعطاف در سطح ا فقی (توسعه شغلی)  و در سطح عمودی (غنی سازی شغلی)  می باشد مرتبط است که مسلما شامل سطوح بالایی از مشارکت و انگیزش برای بهبود و جذاب کردن خودکار به جای شرایط کاری است (هرتزبرگ، 1959، ص 529).
 
تمپسن  هم مطرح کرده است، بیشتر تحقیقات انجام شده در مورد کیفیت زندگی کاری در دهه 60 بر روانشناسی فرد و ادراک آن از محیط صنعتی مبتنی بود (تمپسن، 1983) و ریین  هم اشاره می کند، اصطلاح کیفیت زندگی کاری برای اولین بار در کنفرانس بین المللی در نیویورک در 1972 مطرح شد. که بر سهم دانش و شروع یک تئوری منسجم در چگونگی ایجاد شرایط بهتر برای زندگی کاری تاکید داشت (ریین، 1995، ص 9). در دهه 70 بیشتر سازمانهایی که از طریق تیلوریسم سنتی طراحی شغل کرده بودند، برای آنکه در مقابل سازمانهای ژاپنی رقابت کنند، به دنبال بهبود شرایط محیط کاری شدند. 
 
بنابراین مفهوم کیفیت زندگی کاری عمدتا متاثر از مدیریت منابع انسانی در کشور ژاپن می باشد، که تاکید بر جنبه های روانی از طریق دو پدیده، مشارکت کارکنان درتصمیم گیریهای سازمان و مجهز کردن کارکنان به تواناییهای علمی، اخلاقی و مشارکتی  است (میرسپاسی، 1382) هازارد  اشاره می کند. در دهه 80 مفهوم کیفیت زندگی کاری یک اصطلاح عمومی برای مجموعه ای از شرایط در عرصه هایی نظیر سازمان، شرایط و محیط کاری، مشارکت و ... مطرح بود که مفاهیم مشابهی در آلمان، "translated as the humanization of work" و در فرانسه "improvement of working conditions" و در بعضی از کشورهای اروپای شرقی "protection workers" به کار می رفتند که تفاوت این اصطلاحات نشان از تفاوت توجه به جنبه های مختلف کیفیت زندگی کاری است. به عبارت دیگر در دهه 80 مفهوم کیفیت زندگی کاری از عرصه روانشناسی خارج شد و بیشتر رویکرد اجتماعی – فنی در نظر گرفته شد، که چشم انداز سازمانی و گروهی بود. همچنین مفهوم کیفیت زندگی کاری با سیستمهای اجتماعی – فنی در طراحی شغل مانند غنی سازی شغل که بر مشارکت و مسئولیت پذیری کارکنان تاکید دارد مرتبط است (هازارد، 2003، ص 19) . 
 
اخیرا شیوه های بهره وری و کیفیت زندگی کاری به قدری اهمیت و محبوبیت یافته اند که آنرا می توان نهضت ایدئولوژیکی نامید.  همچنین نگرشهای کیفیت زندگی کاری امکانات بیشتری را برای توسعه که از طریق پیوستن نیروهایی از نهضت کنترل کیفیت جامع بدست آورده است ایجاد 
می کند. کنترل کیفیت جامع سازمان به عنوان مجموعه ای از فرآیندهایی تلقی می شود که میتوان آنها را با کیفیت محصولات و خدمات مرتبط ساخت و بوسیله تکنیک های آماری و بهبود مستمر مدل بندی کرد (معدنی پول، 1381) . 
 
 
 
 
فهرست مطالب
مقدمه5

بخش اول:کیفیت زندگی کاری 

تاریخچه کیفیت زندگی کاری5
نهضت کیفیت زندگی کاری7

مفهوم و تعاریف کیفیت زندگی کاری8

نموار 1-2: اجزای کیفیت زندگی کاری (زیلاگی و والاس، 1987، ص 683)11
خلاصه از مفهوم و تعاریف کیفیت زندگی کاری از سال 1969 تا به امروز11

شاخصهای کیفیت زندگی کاری13

«گری دسلر» میزان ارضای نیازهای کارکنان در محیط کار را به عنوان کیفیت زندگی کاری تعریف می کند و آن را شامل عوامل زیر می داند:14
اینک به بررسی شاخصهای مربوط به این تحقیق می پردازیم:15
الف)مشارکت در تصمیم گیری:15
ب)فضای کاری:15
ج)مزایا، خدمات و امکانات رفاهی:15

شاخصهای کیفیت زندگی کاری (QWL) والتون17

1-حقوق منصفانه و کافی17

نظام پرداخت مبتنی بر عملکرد18

2-محیط کاری ایمن و بهداشتی:19
3-تامین فرصت رشد و امنیت مداوم:19
4-قانون گرایی در سازمان:19
5-وابستگی اجتماعی زندگی کاری:20
6-فضای کلی زندگی:20
7-یکپارچگی و انسجام اجتماعی در سازمان:20
8-توسعه قابلیت های انسانی:20

تلاشهای موفق در زمینه کیفیت زندگی کاری22

نتایج کیفیت زندگی کاری22
نمودار 2-2: نتایج کیفیت زندگی کاری (لیندا, 2002)23

استراتژیهای بهبود کیفیت زندگی کاری24

مدیریت مشارکتی25
-تیم های کاری خودگردان25
-غنی سازی و طراحی مجدد شغل27
رهبری موثر و رفتار سرپرستی27
برنامه های کیفیت زندگی کاری28
اهداف برنامه های کیفیت زندگی کاری30
 

بخش دوم – عملکرد32

مقدمه32

تعاریف عملکرد32

عوامل موثر بر عملکرد فردی33

الف) تواناییهای ذهنی33
ب)تواناییهای جسمی33
ج)تناسب بین تواناییهای فرد و شغل34
عوامل تعیین کننده شخصیت34
وامل موجود در شخص ادراک کننده 37
نمودار 3-2-عوامل موثر بر ادراک (رابینز، 1377: 207)37
انگیزش و عملکرد38

تاثیر استرس یا فشار روانی بر عملکرد فردی39

عوامل موثربر عملکرد گروهی40

ارتباطات چیست؟40

فرآیند ارتباط41
نمودار 4-2: الگوی ساده ارتباط (الوانی، 1376: 148)41
نظریه های هدایت و رهبری41
نظریه های خصوصیات  فردی و رهبری42
نظریه های رفتار رهبری42
نظریه های موقعیتی و اقتضائی43
1-عوامل مربوط به رهبری:43
2-عوامل مربوط به پیروان43
عوامل مربوط به موقعیت و شرایط44
نمودار 5-2: سه نوع نفوذ اصلی (محمدزاده و مهروزان، 1375: 185)45
تعریف سیاست45
رفتار بین گروهی و تعارض46
تاثیر تعارض و تضاد بر عملکرد47
جدول 1-2: تعارض و عملکرد واحد (رابینز، 1377: 833)47
عوامل موثر بر عملکرد سازمانی48
حال به عوامل موثر بر عملکرد سازمانی می پردازیم:49
ساختار سازمانی49
تاثیر ساختار بر عملکرد:50
محیط سازمانی:51
تاثیر محیط بر عملکرد سازمان51
سیاست ها و رویه های سازمانی52
روشهای گزینش:52
برنامه های آموزش و پرورش:53
ارزیابی عملکرد53
فرایند ارزیابی54
1-تدوین و تنظیم شاخصهای ارزیابی عملکرد:54
2-تدوین و برقراری معیارهای عملکرد54
3-ابلاغ و اعلان شاخصها به ارزیابی شونده54
4-سنجش عملکرد واقعی54
5-مقایسه عملکرد با استانداردهای هر شاخص55
6-اعلان نتایج به کارکنان و بحث در چگونگی حصول نتایج55
7-اقدام به منظور به کارگیری عملیات اصلاحی55
محتوای ارزیابی55
هدف و منظور ارزیابی56
روشها و فنون ارزشیابی عملکرد57
اتحادیه های کارگری:59
فرهنگ سازمانی60
تاثیر فرهنگ سازمانی بر عملکرد60
نمودار 6-2:اثرات فرهنگ سازمانی بر عملکرد و رضایت شغلی (رابینز، 1377: 1091)62
پژوهشهای خارج کشور65
الف) پژوهشهای داخل کشور74
منابع76
 
 
 
 
 

دانلود بررسی رابطه کیفیت زندگی کاری با عملکرد مدیران

یکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 19:53
دانلود پایان نامه رشته علوم ارتباطات اجتماعی با عنوان اخلاق رسانه ای

رسانه های گروهی تنها به ما اطلاعات لازم برای زندگی در جامعه متجدّد را نمی‏دهند، بلکه تعیین می‏کنند که جوامح چه آگاهی هایی را لازم است داشته باشند و چه چیز هایی ارزشی است

دانلود دانلود پایان نامه رشته علوم ارتباطات اجتماعی با عنوان اخلاق رسانه ای

رسانه های زرد
اخلاق در رسانه
تاریخچه اخلاق رسانه ای
اصول اخلاق روزنامه نگاری
دانلود پایان نامه رشته علوم ارتباطات اجتماعی
دانلود پایان نامه رشته علوم ارتباطات
اخلاق رسانه ای
دانلود پایان نامه اخلاق رسانه ای
دسته بندی رسانه و علوم ارتباطات
فرمت فایل doc
حجم فایل 260 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 127

دانلود پایان نامه رشته علوم ارتباطات اجتماعی با عنوان اخلاق رسانه ای

*قابل استفاده برای رشته مدیریت رسانه

مقدمه
رسانه های گروهی  تنها به ما اطلاعات لازم برای زندگی در جامعه متجدّد را نمی‏دهند، بلکه تعیین می‏کنند که جوامح چه آگاهی هایی را لازم است داشته باشند و چه چیز هایی ارزشی است. بنابراین، در راستای رسالت آگاهی رسانی رسانه ها، وظیفه آموزش دهی نیز از اهداف اصلی آنان است. در چارچوب این نقش، رسانه ممکن است خود را هادی و مبشّر جامعه به امور اخلاقی بداند.بنابراین، لازمة این که مخاطبان از رسانه های گروهی به عنوان یک منبع آگاهی و آموزشی استفاده کنند، این است که رسانه بر مجموعه‏ای از اصول  و معیار های ارزشی جامعه مبتنی باشد. توجّه به مبانی اخلاقی از موضوعاتی است که نه تنها توجّه مخاطب به رسانه را جدیت می بخشد، بلکه تبعات برنامه هایی را که رسانه عرضه می‏کند نیز سامان می‏دهد. به عنوان مثال؛ نوع برنامه هایی که تلویزیون ارائه می‏دهد (مانند : مردم سالاری، آزادی، مبارزه با فساد اداری، ریشه کن کردن کشت، تورید و قاچاق مواد مخدر، مبارزه با فحشا، ترویج فرهنگ بالنده، و ...) و یا قواعد اخلاقی ای که ژورنالیست برای جامعه مفروض می‏گیرد و به طور کلی حریم ها و چارچوب های حقوقی، فرهنگی، اجتماعی و ... همگی مبتنی بر اصول اخلاقیی هستند که همیشه بتوانند پایدار بمانند یعنی ارزش های ثابت و مورد قبول عموم جامعه. 
 
بُعد دومِ بحث رسانه و اخلاق ، این قضیه است که رسانه، خود برآیندی از نیرو‏ها و شرایط اجتماعی است، بنابراین در جامعه‏ای که اصول ارزشی نادیده گرفته می‏شود نمی توان از رسانه های گروهی نیز انتظار داشت که خود را ملزم به رعایت این اصول بدانند. در حقیقت رسانه هم می‏تواند به عنوان معلم اخلاق عمل کند و هدایتگر مردم به سوی ارزش های اخلاقی باشد و هم می توانند اصول اخلاقی عرضی و رایج در جامعه را گرفته و باز تولید کند و تنها هدفش را پسند مخاطب قرار دهد. بنابراین، رسانه، رسالت دوگانه ای را در رابطه با ارزش های اخلاقی عهده دار است.
بنابراین، اخلاق (به عنوان یک نظام ارزشی)، در دنیای که همه چیز رنگ تجارت و عقلانیت ابزاری به خود می‏گیرد دیگر نمی‏تواند تنها به عنوان یک نظام نظری (ذهنی) در جامعه عرضه شود. در چنین جهانی افراد، نیازمند وجود کاربردی و عملی ارزش های اخلاقی اند تا بتوانند از پس مسئوولیت ها و وظایف و حتا ناملایمات دنیای متجّدد برآیند.
 
 
کلمات کلیدی:

رسانه های زرد

اخلاق در رسانه

تاریخچه اخلاق رسانه ای

اصول اخلاق روزنامه نگاری

 
 
 
فهرست مطالب
مقدمه :2
هدف تحقیقResearch Target:6
اهمیت تحقیق :Research Importance7
طرح مسألهFeature Problem:9
چارچوب نظری تحقیق:Frame Work Of Research :11
محدود یت های تحقیق Research Limitation :11
 

فصل اول:تاریخچه و پیشینه اخلاق رسانه ای13

رسانه ها و اخلاق15
روابط دو سویه رسانه و اخلاق19
دامنة تأثیر اخلاق رسانه‏ای20
رابطه حقوق و اخلاق23
ویژگیهای قاعدة حقوقی24
تفاوت دستورهای حقوقی و اخلاقی25
تفکیک مرز حقوق و اخلاق28
اخلاق رسانه‏ای در روند دموكراسی32
 

فصل دوم:اصطلاحات ویژة اخلاق در ژورنالیزم41

پیشقدم یا منصف؟41
انصاف، صراحت و شفافیت: Fairplay,Clarity,Transparency42
صداقت:Vericity43
ممنوعیت پخش:Broadcast Prohabition44
حریم خصوصی و حق دسترسی آزادانه به اطلاعات45
تعریف حریم خصوصی Private Domain :45
2. قلمرو و حوزه‌های‌ حریم‌ خصوصی‌: Private Domain :54
3. حریم خصوصی اطلاعاتی55
4. تهدیدها علیه حریم خصوصی56
روتن‌برگ سه ویژگی تکنالوژی در قلمرو نظارت را چنین بر می شمارد:56
حرمت حریم خصوصی افراد Veneration private domain:73
تعارض «حق دسترسی آزاد به اطلاعات» و «حریم خصوصی»74
حق پاسخگوی Rights of Response79
حق امتناعRights of Deny :81
ثبت مخفیانه Recording :81
ناشناس ماندن Being unknown :83
تعهدات شخصی : Personal treaties88
فعالیت های غیرقابل قبول شامل موارد زیر است:89
دنیای سیاست:Politices World90
فاصله گرفتن Impassiveness :93
فشارهای تجارتی Commercial Stress:94
شجاعت و شرافت حرفه‏ای خبرنگار Journalist Professional Daring:95
افترا چیست؟What is Lible101
در قانون رسانه ها نیز نشر مطالب ذیل منع شده است:103
انواع افترا Kind of Lible :106
دفاع در برابر اتهام افتراDefence against107
انتقاد سالم و سازنده:110
اجتناب از نشر مطالب مستهجن:111
رسانه های زرد چیست؟113
منابع:120
 

دانلود دانلود پایان نامه رشته علوم ارتباطات اجتماعی با عنوان اخلاق رسانه ای

یکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 19:52
اخلاق حرفه ای و حرفه روزنامه نگاری

اخلاق كاری عبارت است از مجموعه‏ای از «بایدها» و «نبایدها» كاركنان یك اداره در جهت تحقق كامل شرایط كمی و كیفی كاری كه تعهد كرده اند، باید رعایت كنند

دانلود اخلاق حرفه ای و حرفه روزنامه نگاری

اخلاق حرفه ای
اخلاق رسانه ای
حرفه روزنامه نگاری
اصول اخلاقی روزنامه نگار
دانلود پایان نامه علوم ارتباطات اجتماعی
دانلود پایان نامه اخلاق حرفه ای و حرفه روزنامه نگاری
دانلود پایان نامه رشته علوم ارتباطات
دسته بندی رسانه و علوم ارتباطات
فرمت فایل doc
حجم فایل 133 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 56

دانلود پایان نامه رشته علوم ارتباطات اجتماعی

اخلاق حرفه ای و حرفه روزنامه نگاری

*قابل استفاده برای رشته مدیریت رسانه

 
مقدمه
اخلاق كاری عبارت است از مجموعه‏ای از «بایدها» و «نبایدها» كاركنان یك  اداره در جهت تحقق كامل شرایط كمی و كیفی كاری كه تعهد كرده اند، باید رعایت كنند. اعتقاد و باور عمیق به توسعه، درك واقعی به انجام كارها به صورت گروهی، وجود فرهنگ رشد ملی به جای رشد فردی، توجه به رفاه عمومی و توسعه تولید، گسترش بازارهای صادراتی توسعه علم مدیریت نوین و پرداختن به دانش و دانایی در تمام سطوح كه نتیجه آن تولد ابزارهای جدید ارتباطی - اطلاعاتی یا همان انترنت به صورت شبكة جهانی بوده است. 
 
این توسعه و رشد طی دو دهه بین سالهای 2000-1980 رخ داده است به گونه‏ای كه بازارهای جهانی یكی پس از دیگری توسط كشورهای صاحب دانش و تكنالوژی شناسایی و مورد بهره برداری قرار گرفته است؛ اما یكی از دلایل ناپیدا؛ اما محسوس كه باعث رسیدن به چنین رشد و توسعه در كشورهای پیشرفته شده است، شفاف سازی و ارائه تعاریف درست از اصولی است كه حاكم بر اجرای كارهای مدیریتی و تولید است، یعنی اصول اخلاق حرفه‏ای كه همگی در تمام سطوح و حرف باید به آن معتقد باشند و عمل نمایند. 
 
این اصول برمبنای برنامه‏ریزی درست از نظر اخلاق حرفه‏ای و وجدان كار در كشورهای توسعه یافته سالهاست مورد اجرا قرار گرفته و كوتاه مدتی است مورد توجه كشورهـای درحال توسعه نیز واقع شده است، به گونه‏ای كه تعهد كاری و حس مسئوولیت را در انجام حرفه های فرهنگی، اجتماعی سیاسی و اقتصادی تحقق بخشیده است، اما اصول اخلاق كار حرفه‏ای چیست؟ و ابعاد آن تا به كجاست و چگونه می‏توان آن را تحقق بخشید؟ اینها پرسشهایی اند كه در ادامة این مباحث می تــــوان پاسخ آنها را جستجو كرد که با هم می خوانیم: 
 
 
کلمات کلیدی:

اخلاق حرفه ای

اخلاق رسانه ای

حرفه روزنامه نگاری

اصول اخلاقی روزنامه نگار

 
 
 
فهرست مطالب
مقدمه :2
هدف تحقیقResearch Target:5
اهمیت تحقیق :Research Importance6
طرح مسألهFeature Problem:9
چارچوب نظری تحقیق:Frame Work Of Research :10
محدود یت های تحقیق Research Limitation :10
نگاه گذرا به اخلاق حرفه ای و حرفه ژورنالیزم12
اخلاق كاری و ابعاد آن:13
تعهد و تعهد كاری:14
ژورنالیزم Journalism:15
ژورنالیزم شغل است یا حرفه؟16
راهکارهای حرفه‏ای شدن ژورنالیست18
عناصر متشكله تعریف قانونی ژورنالیست22
ژورنالیست حرفه‏ای از دیدگاه برخی از کشورها27
هندوستان:29
بنگلادش:29
بر طبق ماده 2 قانون بنگلادش - كه تعریف‏های مختلف مورد نظر در قانون را در بر دارد - ژورنالیست حرفه‏ای چنین تعریف شده است:30
الجزایر:30
سوریه:30
ایران31
1. كاركنان تحریری حقوق‏بگیر، كه حقوق و مزایای مستمر ماهانه دارند و مشمول تمام مفاد و مزایای این پیمان هستند.31
2. كاركنان تحریری حق‏التحریر بگیر كه به ترتیب زیر در باره آنان عمل خواهد شد:31
الف. افرادی كه ‏كار آنها، به‏طور غیر مستمر یا سفارشی و یا اتفاقی می‏باشد، مشمول این پیمان نمی‏باشند.31
افغانستان:32
آیا ژورنالیزم، حرفه‌ی خاص است؟32
الف. وظایف فنی ژورنالیستان33
اصول ۹ گانه ژورنالیزم36
اساس تحقیق موسسه «پیو» به36
اخلاق و اصول اخلاقی40
منابع:49
 

دانلود اخلاق حرفه ای و حرفه روزنامه نگاری

یکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 19:52
دانلود پایان نامه رشته علوم ارتباطات با عنوان اخلاق و اطلاعات

جامعه امروز به طور روزافزون از جنبه های آموزشی، ارتباطات، اطلاعات، اقتصاد، بازار و جز آن به تکنالوژی های ارتباطی و شبکه های اطلاعاتی وابسته شده است

دانلود دانلود پایان نامه رشته علوم ارتباطات با عنوان اخلاق و اطلاعات

اخلاق گرایی
اخلاق در رسانه
اخلاق روزنامه نگاری
قانون آزادی اطلاعات
دانلود پایان نامه اخلاق و اطلاعات
دانلود پایان نامه رشته علوم ارتباطات اجتماعی
دانلود پایان نامه علوم ارتباطات اجتماعی
دانلود پایان نامه رشته علوم ارتباطات
دسته بندی رسانه و علوم ارتباطات
فرمت فایل doc
حجم فایل 215 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 106

دانلود پایان نامه رشته علوم ارتباطات اجتماعی

اخلاق و اطلاعات

 
*قابل استفاده برای رشته مدیریت رسانه
 
مقدمه:
جامعه امروز به طور روزافزون از جنبه های آموزشی، ارتباطات، اطلاعات، اقتصاد، بازار و جز آن به تکنالوژی های ارتباطی و شبکه های اطلاعاتی وابسته شده است. با گسترش و نفوذ این تکنالوژی ها در چارچوب های بیرون از نهادهای علمی و پژوهشی و مبدل شدن آن به محیط‏هایی از نوع خانگی و یا اقتصادی و ... برداشت های تازه‏ای از رابطه اخلاقیات را با آن مطرح کرده‏است،‏ و از‏این طریق نگرانی‏ها و پرسش های فراوانی را به وجود آورده‏است. یکی از پرسش های بنیادین این است که با توجه به فضای باز اطلاعاتی جدید که اطلاعات افراد را از هر قید و بند ناخواسته‏ای آزاد می‏کند و گزینه های افراد را افزایش می‏دهد، در این شرایط نظام های اخلاقی، در چالش و کشمکش با تکنالوژی های اطلاعاتی و ارتباطی چگونه باید عمل کنند؟ آیا باید با ایجاد دشواری همه گناه را به تحولات ساختار و آنانی که تحولات ساختاری را آشکار و شفاف می‏کنند، نسبت دهند یا اینکه به دنبال راه حل های منطقی و صحیح باشند تا بتوانند اخلاق اطلاعات را به اخلاق عملی تبدیل سازند. 
 
هرگاه پای تکنولوژی به یک عرصه باز شود. آن عرصه به نحو افسار گسیخته تر و رهاتر عمل خواهد کرد. بالاخص در حوزه تصویر و تا حدی در حوزه کار با متن و صدا. امکانات زیادی برای موادی که در رسانه ها، عرضه می شوند فراهم کرده است. اکنون با استفاده از حافظه های کمپیوترها می توان حجم عظیمی از تصاویر را در اختیار داشت و به صورت گوناگون تصاویر و اطلاعات را در کنار هم چید. همچنین صداها و متن های ذخیره شده در کمپیوترها چه مستقل و چه به همراه دیگر مواد رسانه ای (مثل تصاویر) انبوهی از اطلاعات و مواد را برای کارهای مختلف در اختیار و دسترس کاربران قرار می‏دهد. 
 
تکنالوژی حیطه ابزارها را گسترش داده و با تولید انبوه آنها را به میان همه افراد علاقمند برده‏است.بنابراین در هر سطح کار و حرفه‏ای بودن افراد به ابزارها دسترسی دارند و تنها ایده ها و تکنیک خاص آنهاست که به اثرهای مثلاً هنری بداعت و تازگی می بخشد. تکنالوژی پیامدهایی برای طرف های درگیر در موضوعات و دیدگاه ها در بر دارد. تکنالوژی در عرصة رسانه‏های تصویری، اولاً دایره عمل این رسانه‏ها را گسترده تر کرده و موجب شده است که آنها موضوعات بیشتری را برای کشف در اختیار بگیرند. دوم اینکهً حوزه عمل این رسانه‏‏ها را گسترده کرده است و سوم بر تنوع صورت ها افزوده است و در نهایت امکان برقراری نسبت های گوناگون میان شکل و محتوا را ممکن گردانیده است. هر چهار موضوع بر ابعاد و پیامدهای اخلاقی تکنالوژی های اطلاعاتی و ارتباطی می‏افزاید. 
 
اخلاق به عنوان یک نظامی از ارزش های خیر و شر(خوب و بد) و اراده معطوف به آنها، در دنیایی که همه چیز رنگ تجارت، بازده، سود، حق الزحمه، کارآیی، بهره‏وری و مانند آنها را در خود می‏گیرد، همچنین به عنوان یک زیرمجموعه و شاخه‏ای جدید، ولی مهم از اخلاق حرفه‏ای یا عملی، دیگر نمی‏تواند به صورت یک نظام نظری به افراد درگیر عرضه شود. اخلاق با بسیاری از حوزه های فعالیت انسانی در رابطه قرار می‏گیرد و از آن جمله است اطلاعات و یا یک حوزه پیوسته به آن یعنی سیستم های اطلاعاتی که اهمیت آن امروز مشخص است؛ چرا که در دنیای امروز دسترسی به اطلاعات یکی از حقوق بنیادین بشر محسوب می‏شود و تنها این ابزارها و سیستم های اطلاعاتی و ارتباطی هستند که می توانند این حق را ایفا کنند.  جریان اطلاعات در یک کشور در حال توسعه، صرفاً به جریان آن از بالای هرم حکومت به پایین محدود نمی‏شود، بلکه هرگونه اطلاعاتی را که مردم برای ایفای نقش های خود نیاز دارند، در بر می‏گیرد. کاربرد ابزارها و سیستم های اطلاعاتی را گروهی از کارشناسان سومین اشتغال انسان مدرن دانسته اند و آن را در مراتب بعد از کار و استراحت قرار می‏دهند. این کاربرد حالت غیرفعال و یا منفعل ندارد. 
 
 
 
کلمات کلیدی:

اخلاق گرایی

اخلاق در رسانه

اخلاق روزنامه نگاری

قانون آزادی اطلاعات

 
 
فهرست مطالب
مقدمه :2
هدف تحقیقResearch Target:5
اهمیت تحقیق :Research Importance7
طرح مسألهFeature Problem:9
چارچوب نظری تحقیق:Frame Work Of Research :10
محدود یت های تحقیق Research Limitation :11
اخلاق و اطلاعات12

انترنت،اطلاع رسانی و اخلاق گرایی16

اهمیت اخلاق در رسانه ها19

ضرورت رعایت اخلاق در ژورنالیزم21

وظایف اخلاقی، و اخلاق ژورنالیزم23

بایدها و نبایدهای اخلاقی23

ج – چالش ها و آسیب های اخلاقی:37
2. نقش ارزش ها و جهت گیری های رسانه در گزینش اخبار:37
3. نقش عامل قدرت و ثروت در خبررسانی:38
4. عدم اشتغال ورزی ژورنالیستان در رسانه ها:39
6. جعل هویت در گرفتن اطلاعات:41
9. سوء استفاده از اطلاعات جرایم جنسی:42
اخلاق عكاسیِ خبری جدید در قالب یک مثال54
نهاد ماده 19Article 19 Foundation63

مدلی برای قانون آزادی اطلاعات63

فصل اول: تعاریف و هدف67
فصل دوم: حق دسترسی به اطلاعات نزد نهادهای عمومی و خصوصی68
فصل چهارم:استثناها81
فصل پنجم:«مقام عالی اطلاع‌رسانی»86
فصل ششم: اجرای قانون توسط «مقام عالی اطلاع‌رسانی»89
فصل هفتم: هشداردهندگان94
فصل هشتم: مسؤولیت مدنی و جنایی94
منابع:99
 

دانلود دانلود پایان نامه رشته علوم ارتباطات با عنوان اخلاق و اطلاعات

یکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 19:51
مفاهیم اصلی ارتباطات

دراین تحقیق سعی به عمل آمده است تا واژه های کلیدی ارتباطات از قانون تا اصول اخلاقی آن با استناد به فرهنگ ها و قاموس های تخصصی به تعریف و تحلیل گرفته شود

دانلود مفاهیم اصلی ارتباطات

اصطلاح ارتباط
ارتباط در رسانه
رابطه عرف و اخلاق
دانلود پایان نامه علوم ارتباطات اجتماعی
دانلود پایان نامه رشته علوم ارتباطات اجتماعی
دانلود پایان نامه رشته علوم ارتباطات
دانلود پایان نامه مفاهیم اصلی ارتباطات
دسته بندی رسانه و علوم ارتباطات
فرمت فایل doc
حجم فایل 127 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 46

دانلود پایان نامه رشته علوم ارتباطات اجتماعی

مفاهیم اصلی ارتباطات

 
*قابل استفاده برای رشته مدیریت رسانه
 
مقدمه
دراین تحقیق سعی به عمل آمده است تا واژه های کلیدی ارتباطات از قانون تا اصول اخلاقی آن مانند؛ عرف، جرم، تخطی، تخلف، حقوق، شخصیت حقیقی، شخصیت حکمی و ...، با استناد به فرهنگ ها و قاموس های تخصصی به تعریف و تحلیل گرفته شود؛ زیرا در تمامی فصل ها و عناوین عمده و فرعی این واژه ها بار بار به کاربسته شده است بنابراین ضرورت دیده می شود تا نخست ازهمه این واژه‏ها تعبیر و تفسیر گردند تا خواننده با وضاحت تمام به درک مسایل پردازند.
 
اصطلاح ارتباط (communication) در فرهنگهای مختلف به شیوه های مختلف ترجمه و تفسیر شده است. در فرهنگ (وبستر) این اصطلاح «عمل برقرار کردن ارتباط، رساندن، بخشیدن، انتقال دادن، آگاه ساختن، مکالمه و مراوده داشتن» ترجمه شده و در تعریف‌ لغت‌ ارتباط‌ آورده‌ است‌ : ارتباط‌ عبارتست‌ از عمل‌ انتقال‌ ،اظهار ، بیان‌ و گفتگو بین‌ یك‌ فرد با افراد دیگر . كتب‌ علوم‌ اجتماعی‌ و ارتباطات‌ نیزچنین‌ تعریفی‌ را برای‌ ارتباط‌ پیشنهاد می‌ كنند: ارتباط‌ عبارتست‌ از عملی‌ كه‌ طی‌ آن‌ یك‌یا چند نفر به‌ تبادل‌ خبر ، اطلاع‌ ، نقطه‌ نظرها ، گرایشها و تجارب‌ خود می‌ پردازند.در فرهنگ معین یک بار به صورت مصدر متعدی و بار دیگر اسم مصدر معنا شده است. در معنای مصدری : ربط دادن، بستن، بستن چیزی با چیز دیگر و در معنای 
 
 
کلمات کلیدی:

اصطلاح ارتباط

ارتباط در رسانه

رابطه عرف و اخلاق

 
 
 
 
فهرست مطالب
مقدمه :1
هدف تحقیقResearch Target:5
اهمیت تحقیق :Research Importance6
طرح مسألهFeature Problem:8
چارچوب نظری تحقیق:Frame Work Of Research :9
محدودیت های تحقیق Research Limitation :10
مفاهیم کلیدی پژوهش Key Points of Research13
اصطلاح ارتباط (communication) در فرهنگهای مختلف به شیوه های مختلف ترجمه و تفسیر شده است.14

عرف چیست؟ قانون کدامست؟ What is Tradition & which is Law?20

عرف چیست؟What is Tradition?20
رابطه بین قانون و عرف: Relation between Law & Tradition22
از عرف اخلاقی تا اخلاق عرفی:23

نسبت بین عرف و اخلاق چیست؟ What is the relation between Tradition and Ethics?24

رویة قضایی:Jurisprudence24
نظم اجتماعی: Public Order28
منابع:40
 

دانلود مفاهیم اصلی ارتباطات

یکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 19:51
ليست صفحات
تعداد صفحات : 392

تبلیغات

آمار


آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 4

آمار بازدیدآمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 105
بازدید دیروز بازدید دیروز : 1,750
بازدید هفته بازدید هفته : 1,855
بازدید ماه بازدید ماه : 37,001
بازدید سال بازدید سال : 159,661
بازدید کلی بازدید کلی : 802,598

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 54.161.96.152
مرورگر مرورگر :
سیستم عامل سیستم عامل :

ورود کاربران

نام کاربری :
رمز عبور :

رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد

خبرنامه

براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود